Welk groot Nederlands merk/bedrijf zal de recessie niet halen en dit jaar failliet gaan?

Een erg open vraag. Ik ben erg benieuwd of er al iemand weet waat de echte harde klappen zullen vallen. Of blijven ze uit?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

In de automarkt is Kroymans Failliet gegaan en heeft hiermee een X-aantal dealers meegetrokken in het faillissement. De dealers zullen binnen afzienbare tijd echt wel een doorstart maken. Voor Kroymans is het echt over als je de FNV mag geloven...

Het MKB met aantallen tussen de 10 en 50 werknemers zullen het m.i. erg moeilijk krijgen. Wat hier aan faillissementen uit voort komt is een kwestie van in welke branche ze actief zijn. De ICT sector ligt al sinds 2002 onder vuur...

Verder zullen er veel meer ZZP'ers komen...

Het blijft koffiedik kijken welke van de grote merken en bedrijven dit jaar nog failliet gaan. Meestal gaan de grote bedrijven al voor ver voor een dreigend faillissement op zoek naar een overnamepartner...

En namen als AKZO-NOBEL, Philips, Shell, KPN etc. zijn "To big to fall" en zullen wellicht in rap tempo kleine concurrenten opkopen om de bewuste concurrent als werknemer voor hun aan het werk te zetten...

Als dergelijke grote merken/bedrijven failliet gaat breekt (grof gezegd) de pleuris uit...

Automerken hebben we niet. Netcar gaat pas failliet als Mitsubishi het bedrijf van de hand doet. DAF trucks doet het vooralsnog niet slechter als de concurrenten Mercedes, Scania, Volvo, M.A.N.N.

(En als Mercedes valt trekt ze wereldwijd 16 automerken mee. Volkswagen en Opel zie ik niet zo heel snel omvallen. Ditzelfde geld voor Citroën, Peugeot, Fiat, Mitsubishi, Toyota, Ford en Renault ook. Dat dealers van deze merken omvallen zal best wel gebeuren. Maar de merken zijn allemaal vooruit aan het lopen op Hybride auto's...)

En faillissementen en overnames is niets nieuws. Dit gebeurd al tientallen jaren. En het zullen er tijdens de crisis niet exorbitant meer zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tijdens de crisis zullen het er duidelijk wel exorbitant meer zijn. Het zijn er nu al exorbitant meer.

Andere antwoorden (6)

Ik weet niet welke bedrijven failliet zullen gaan, maar het zijn er wel enorm veel.

Kijk even in de bron!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Grote namen gaan zelden failliet, maar worden overgekocht door een nog grotere concurrent. Ik werk zelf bij een Fortune 500, en deze koopt bijna ieder jaar wel een concurrent uit de markt.

Kleine bedrijven gaan failliet, en dan is het verhaaltje over.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De SNS Bank lijkt een aardige kandidaat om binnenkort om te vallen. In ieder geval heeft het er alle schijn van dat zij deze recessie niet op eigen kracht zal kunnen overleven. Er moeten daar nog heel wat pijnlijke afwaarderingen plaats vinden de komende tijd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bouwbedrijf Heijmans gaat hoogst waarschijnlijk failliet en wordt dan dus opgeknipt. De BAM maakt ook een goede kans.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wat is groot ook he, maar ik stond wel verbaasd dat de hele keten van de lampenier al failliet is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat klopt. Niet de hele lampenier is failliet. Het hoofdkantoor is failliet gegaan en heeft veel franchisenemers "meegetrokken". Een aantal filialen bestaat nog, maar heeft wel problemen met leveranciers die niet willen leveren en/of vastgoedbedrijven die dreigen dat ze dienen te vertrekken.
De Detailhandel heeft het wel zwaar momenteel!
Er is gewoon geen "traffic" (mensen op de been), grote aankopen blijven uit en mensen houden duidelijk de hand op de knip houden. Dat gaat gevolgen hebben voor vele kleinere ondernemers, wel of geen lid van een franchise-organisatie of inkoop-verband.

Omzet moet gehaald worden anders kunnen de kosten niet betaald worden. Ik voorzie nog wel wat faillissementen her en der in de komende periode. Men zegt dat we pas aan het begin staan van .................