Zijn Fortis en ABN Amro nog steeds aparte banken?

Fortis en ABN Amro gaan volgens mij samen. Maar worden ze nu dan apart bestuurd? En waarom hoor je dan niets over bonussen bij Fortis?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Foris en ABN gaan inderdaad samen. Er moet echter nog steeds een verklaring van geen bezwaar worden gegeven door de minister van financien. Deze kan pas worden gegeven als er een besluit is over de EU remedies, ofwel de onderdelen die Fortis en ABN moeten verkopen om niet té dominant te worden in bepaalde segmenten. Officieel worden Fortis en ABN nog apart bestuurd, maar er is inmiddels een zogenaamd transitieteam ingesteld die de integratie zal gaan leiden.
Over bonus bij Fortis hoor je wel degelijk iets, en vooral dat behalve de raad van bestuur ook het topmanagement van de bonus heeft afgezien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, als het goed is het fusieproces ten tijden van de geldinjectie stil gelegd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Was het niet zo dat het samengaan is afgeketst juist door de economische crisis?