Kan de "crisis" niet betaalt worden met belasting welke over bonussen wordt geïnd.

Toegevoegd na 31 seconden:
?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na je toevoeging is het inderdaad een vraag :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ondanks de technische verbeteringen in de procedures doorgevoerd door GV, blijkt de mens (ik) toch de zwakste schakel te zijn. *trekt een biertje open voor de "troost*;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Proost! :)

Het beste antwoord

Nee, dat gaat niet want zonder bonus geen motivatie en zonder motivatie geen grote dingen die kunnen gebeuren. Dus zonder bonus werken is de doodsteek voor progressie. Maar goed de overheid vercommercialiseren is ook weer zo wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn werkmotivatie is oké, en ik ontvang geen bonus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon een vraag maar zou je het ook zo voelen als je voor je bedrijf een opdracht binnenhaalt van 100 miljoen en je zorgt dat er 300 banen gecreeerd worden. Geef alles maar aan de aandeelhouder want die heeft wel recht op een royale dividend. Of zou je je toch wel gepasseerd voelen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dat werkelijk het geval zou zijn, zouden er nu geen werklozen bijkomen en het bedrijf nog volop winst maken. Ik werk bij een beursgenoteerd bedrijf, en verwacht dat het door mij verdiende geld voor het bedrijf, terug het bedrijf ingaan. Een gedeelte mag wel gebruikt worden om de beurs blij te houden, maar toch niet al het verdiende geld?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige met een -duim, dus het moet wel het goeiste zijn;-)

Andere antwoorden (6)

Nee. Hoeveel zou dat opbrengen en waar moet dat geld naar toe?
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
70% van de bonussen naar belasting, en de belastingen geheven over mijn loon weten ze ook wel weg mee.
AWM
14 jaar geleden
Druppel op de gloeiende plaat van de triljard dollar die de crisis tot nu toe wereldwijd heeft gekost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bonussen zijn vaak meerdere keren hoger dan veel jaarsalarissen. Nu zou ik twee jaar langer moeten werken om het 1 en ander te dekken. Dat is dan toch minder als een druppel?
AWM
14 jaar geleden
Ah, je maakt een link tussen het langer doorwerken en de crisis, nu snap ik het. Ik denk dat dit punt sowieso op de agenda was gekomen, ook zonder crisis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat lost zichzelf op, er zijn nu al zat mensen die liever doorwerken dan dat ze met pensioen gaan, maar dat schijnt schier onmogelijk te zijn, en een bureaucratische rompslomp van heb ik jouw daar. Als ze dat wat rendabeler maken is er m.i. geen probleem.
Er is geen crisis, dat is ons aangepraat... Dat eerst...

En de mensen die bonussen krijgen zijn niet de veroorzakers van de zogenaamde kredietcrisis, die zijn er zijdelings bij betrokken... Nee geen goed plan... De verzekeringsmaatschappijen daar zitten de schuldigen, die mensen zonder inkomen een hypotheek aangesmeerd hebben en doorgegaan zijn tot het kapotknalde... En dan de tussenhandel die dat opkocht en doorverkocht en de gulzige banken in het buitenland die dat superaantrekkelijk vonden vanwege de beloofde rendementen... En dan de beleggers die voor de superhoge rendementen bij die banken aanklopten enz enz enz... Zo simpel ligt dat niet, dat je nu de bonusopstrijkers aanpakt...

Net even te kort door de bocht, helaas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke crisis?
95 % van de beroepsbevolking heeft nog werk en gaat er nog steeds op vooruit!
Heel veel producten worden goedkoper en de infatie is laag.
En over die bonussen zal toch ook belasting worden betaald en de rest die ze dan ontvangen geven ze weer voor een deel uit.
En de "crisis"gaat over grote bedragen, de bonussen is maar kruimelwerk op het grote totaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over het goedkoper worden van veel producten, breekt menig econoom zijn hoofd, en het schijnt nogal zorgelijk te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
veel goederen zijn aanzienlijk goedkoper geworden omdat ze uit andere landen komen, zie het maar als ontwikkelingshulp.
Maar het gaat zeker ten kosten van iets anders en dat is zorgelijk.
Een crisis zoals deze bestaat voor het grootste deel uit gebrek aan vertrouwen en dat is met geld nauwelijks te bestrijden.
Wel hebben we natuurlijk het Gat van Bos, maar dat is veel te groot om met bonussen te dempen. Misschien kunnen we die banken ooit nog eens verkopen. Het geheugen in de politiek en in de financiële wereld is maar kort (en verpatsen we ze nog aan IJsland of Amerika).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zalm krijgt ze'n bonus toch wel? Of hingen er voorwaarden aan, zoiets als: Gewoon een beetje winst maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zalm is een schaker die minstens vijf zetten vooruit denkt, ik denk dat Bos hem liever te vriend houdt.
Sorry, maar geldproblemen (de crisis) kan niet worden opgelost met geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bonussen bedragen nog geen promille van de honderden miljarden die inmiddels zijn uitgegeven om de crisis te bestrijden. Nee dus.