Ben je ziekekosten verzekerd als je niet werkt en leeft van je spaargeld?

Wie betaalt het deel van de premie die elke maand van je salaris ingehouden wordt als je niet werkt (geen uitkering) en leeft van je spaargeld?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

je betaald dan alleen zelf de nominale premie en evt de aanvullende verzekering rechtstreeks aan je verzekeraar, de inkomensafhankelijke premie die normaal je werkgever betaald dus niet want tenslotte heb je geen werkgever
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het deel dat via je salaris word ingehouden heet inkomensafhankelijke ZW-premie. Ik denk dat je die via je belastingaangifte zelf betaald.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iedereen betaalt een inkomensafhankelijke premie, die ingehouden wordt van je salaris/uitkering. Heb je geen inkomen, dan ben je die premie ook niet verschuldigd (0% van niets = 0). Je bent dan dus gewoon verzekerd (mits je zelf een verzekering hebt afgesloten natuurlijk).