Is de automotive industrie net als de banken een economische peiler?

Vrije markt economie wordt door regeringen in de kiem gesmoord en de rotte plekken blijven bestaan. Wat betreft systeembanken kan ik wel begrip opbrengen, maar automobielfabrikanten zijn toch geen banken?!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Daar heeft het wel alle schijn van, omdat ze zo zachtzinnig behandeld worden...

Een huizenbezitter die zijn huis niet meer kan betalen, of honderden, die kennen geen pardon en vliegen eruit... Maar die automakers hebben dus toch wat in de pap te brokkelen, lijkt het...

Of ze zitten mee in het complot, dat kan ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Autofabrikanten werken als banken, alleen LEASEPLAN heeft al een bank vergunning.
http://www.house.gov/apps/list/press/mi12_levin/PR042709.shtml

Andere antwoorden (1)

Als het goed ging met GM ging het ok met de hele economie. Die tijden zijn voor altijd voorbij. De mensen zijn zich meer en meer bewust dat de auto geen statussymbool meer is dat je om de drie jaar moet vervangen. Neem de leasewagens en companycars weg en de autoindustrie ligt totaal achterover.Redenen genoeg : overaanbod, levensduur van een wagen rond de 7 à 9 jaren, concuurentie, weinig onderhoud nodig in vgl met 10 jaar terug.We gaan resoluut de weg op van de hybide wagens en beter publiek transport. Voorbeeld : de HST en de TGV-trajekten winnen in snelheid van de wagen tussen de meeste hoofdsteden . Wat voor zin heeft het nog naar Parijs met een wagen te rijden, als de parking evenveel per dag kost als je treinticket. De automotive moet zich drastisch hervormen : in Frankrijk is de miljardair entrepreneur Bolloré bezig met een nieuw projekt en de Indiër Tata heeft zijn projekt voor de wagen voor het volk recent opgestart in volle crisis. De tijd dat de autoindustrie de barometer was voor een gezonde economie ligt voor altijd achter ons.