bespaar tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je besparen op tips?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, flauw.
Correcte spelling is "bespaartips". ;)

Antwoorden (11)

De beste manier om tips te besparen is om thuis of bij vrienden te eten in plaats van uit eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat je hier wel wat zult vinden.

http://www.zuinig.info/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben lui: http://www.google.nl/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=besparen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
naahh..willen ze je toch weghebben ;-)
eten/drinken onderaan in de schappen is het goedkoopste.

koop geen overbodige schoonmaakmiddelen.

Voordat je iets koopt, ga het overal op internet vergelijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef geen tips, die spaar ik nog even.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om er een paar te noemen:
Bespaar water en energie in huis
Ga naar een goedkopere supermarkt
Laat de auto wat vaker staan: fietsen of lopen dus als het mogelijk is
Verkoop overbodige spullen
Probeer niet rood te staan op je betaalrekening
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat 'bespaar water' zet weinig zoden aan de dijk (qua kosten. Water is niet zo duur). I.p.v. 1x moet je 3x de WC doorspoelen, en ipv 5 seconden moet je 15 seconden de kraan aanlaten om een pannetje te vullen... Ik zie 't verschil niet.
Minder vaak douchen zou wel kunnen helpen maar dat zal nooit populair worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een douche i.p.v een bad;kraan niet laten lopen tijdens het tandenpoetsen; niet onder een stromende kraan de vaat spoelen, om er een paar te noemen.
Beperk je cash geld tot het minimum : 20 euro .Ga niet onder nul op je rekening. Voor je iets koopt , stel je de vraag : heb ik dit echt nodig? Maak een lijstje van je uitgavenvan hoog naar laag. Neem de hoogste en tracht daar wat aan te doen. Met 20% van de kosten families een effekt bereiken van 80% kostenbesparingen.(pareto of 20/80 regel) Gezonde oefening als ze niet te lang duurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die 20 euro cash geld is een goede!
Combineer abonnementen (telefoon, Internet, TV).

Rijd iets langzamer met de auto. Ik haal 1 op 20 bij 130 km/u, en 1 op 26 bij 100 km/u. In reistijd maakt het hooguit een minuut per uur uit.

Rijd in de hoogstmogelijke versnelling. Rijd op de tempomaat. Verwijder ballast uit de auto.

Zoek de goedkoopste energieleverancier. Scheelde mij € 800 per jaar.

Bel vast in plaats van mobiel.

Koop *niet*. Een aanbieding is dan goedkoop, de aanbieding laten liggen is nog veeeeel goedkoper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fietsen i.p.v. autotijden.

Toegevoegd op 03-06-2009 16:49:20
autorijden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie kan er goed banden plakken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik fiets sinds 1999 dagelijks naar mijn werk (vroeger) dan wel naar het station (nu). Daarnaast doe ik alle boodschappen op de fiets, bezoek ik familie op de fiets, en ga ik op de fiets naar de sportvereniging. In die tien jaar heb ik één keer een lekke band gehad.
Ha, die Nelleke;

Als je iets uit de diepvriezer wilt gebruiken, haal het er dan ruim van tevoren uit en laat het langzaam in de koelkast ontdooien. Deze hoeft daardoor minder hard te koelen en gebruikt iets minder energie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat bij mij enorm bespaart is het feit dat ik niet meer ga stadten en uit eten...
als ik iets denk nodig te hebben, stel ik het kopen minstens een week uit... vaak blijkt de koopzucht die mij voorheen de winkel in joeg en een gat in mijn beurs sloeg verdwenen te zijn...
als ik het gewenste na een week nog nodig denk te hebben, ga ik doel gericht naar de winkel, neem het benodigde en ga rechtstreeks naar de kassa... niet snuffelen, geen aanbiedingenbak...
als het gaat om gebruiksvoorwerpen, vraag ik ook wel eens of mijn schoonmoeder toevallig zoiets ongebruikt in de kast heeft staan...
levensmiddelen en boodschappen voor het huishouden doe ik 2 x per week, mét een lijstje...
de fiets wordt zo veel mogelijk gebruikt en de auto alleen als het echt moet...