Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang moeten walnoten drogen?

Wij hebben een boom vol met walnoten. Hoe kun je het beste deze noten drogen en wanneer zijn ze geschikt voor consumptie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
28.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Zie bron!
Las trouwens laatst dat wanneer je walnoten een nacht van te voren in de vriezer legt dat het pellen makkelijker gaat.
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De noten op een paar kranten leggen,waar het goed tocht,drogen ze op,of in kleine kratjes doen,niet te vol als er maar lucht doorheen kan.
in het begin kun je ze gelijk al eten,maar hoe droger ze zijn hoe lekkerder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verse walnoten smaken iets bitter.
Zo gauw als je dat niet meer proeft zijn de noten droog genoeg.
Enige weken of langer kan het wel duren.
Ik droog ze altijd bij mij gewoon in de schuur de lekker droog is, maar wel koel, als het maar genoeg kan ventileren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vers zijn ze het lekkerst! wel ff het velletje eraf pulleken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik leg ze in de garage op het rooster van de barbeque, dan kan de wind er goed onder door.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, goed idee
Natte walnoten kun je het best pellen en dan drogen in de oven op 200° en 8 tot 10 minuten... (Ze pellen beter als ze nat zijn...) Dan zijn ze meteen droog... en ze worden niet bitter... Walnoten worden meteen bitter en het is eigenlijk slechte voeding als ze bitter zijn...
Zijn ze geroosterd dan kun je ze heel goed en lang bewaren...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding