Hoeveel geld besteed jij aan je wekelijkse boodschappen?(voor hoeveel personen)

Haal je dan wekelijks een vast bedrag op, of pin je in de winkel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

In mijn eentje besteed ik ongeveer 30 Euro (inclusief alles: groente, fruit) (en drop uiteraard).

Pinnen of geld meenemen...
Kniepertje C4th is bezig met een experimentje, ik zorg dat ik genoeg geld in mijn portemonnee heb, maar wacht tot ik het bedrag hoor voordat ik besluit contant te betalen of te pinnen.
Bedragen eindigend op x,02 betaal ik cash, die op x,98 met chip of pin. Ben eens aan het kijken hoeveel ik op die manier kan besparen ! (Tja, het is crisistijd he??).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik eet geen drop, daarvoor in de plaats een chineesje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sambal bij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doel je dan op de afronding vh bedrag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neee, hebben ze niet. Is alleen bij indonesisch dacht ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@loes: Yep
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig..Je zult er maar rijk mee worden :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, 't is het begin van een miljoen zullen we maar zeggen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zekers te weten..Dagobert Duck is ook begonnen met een dubbeltje :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scheelt je vast wel 2 euro per jaar....succes ermee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeet ook niet je wc papier te wassen, te drogen en opnieuw te gebruiken. Zeeuw?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, joh, ik had het over boodschappen bij de supermarkt. Als ik uit eten ga zorg ik zeker weten wel voor een fooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi C4th
Ik heb je er uit gehaald omdat ik het op de eerste plaats knap vindt dat je met €30. kan rondkomen. En dan die sport die je er van maakt, pinnen of cash..geweldig.
Van mij heb je ze verdiend +10
Groetjes Loes

Andere antwoorden (20)

Wij zijn met zn 2en, ik pin in de winkel en meestal zijn we (echt alles bijelkaar, ook als ik halverwege de week iets extra's moet halen enzo) zo rond de 90 euro per week kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat vind ik goeie koop!
Dertig euren per persoon, incl. groenten en fruit, en we eten elke dag lekker,en 1 keer in de week uit eten bij de
"vreetchinees" onbeperkt buffet voor € 8,50.
En dat pin ik allemaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ha ha ..vreetchinees..ik last eerst onbeperkt buffelen, ipv buffet. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is ook "buffelen" , of was het "bundelen"?
Geen idee.

Ik merk dat ik elke maand geld kan overmaken naar mijn spaarrekening. Dat betekent dat ik niet hoef te bezuinigen op mijn gewone inkopen. Dus let ik er niet op, en weet ik niet wat we uitgeven aan levensmiddelen en zo.

Wij kopen het meeste op de zaterdag in, maar ook doordeweeks als dat zo uitkomt, of als iets bijna op is.

We betalen meestal contant. Zo kunnen noch de winkelier, noch Big Brother zien waar we ons geld aan uitgeven. Geld pinnen doen we ook onregelmatig, als de portemonnee te leeg dreigt te raken. Dus niet altijd vlak voor of vlak na het winkelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met zijn tweetjes een kleine honderd euro in de week..alles inbegrepen..bijna altijd pinnen want ik heb een hekel aan veel cash in mijn portemonnaie..ben een sloddervos dus zou hem eens verliezen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn met zijn vieren en ik pin altijd in de winkel. Per week geef ik aan alles bij elkaar (dus inclusief schoonmaakmiddelen, verzorgingsartikelen etcetera ongeveer 100-125 euro kwijt, soms iets meer omdat we steeds meer voor wat duurder vlees enzo kiezen. Dus als het economisch wat minder gaat kunnen we nog een flink stappie terug, maar tot op heden wil het nog.

Het feit overigens dat we niet drinken dan water en koffie (en de kids ranja en soms sap) doet wel wonderen voor het volume EN de prijs van de boodschappen trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Knap, dat je het redt met zo'n bedrag voor 4 personen.+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Consuminderen heet dat. Niet meer kopen dan wat je nodig hebt, proberen alles op te maken en niks weg te gooien, geen kant en klaar voorgesneden en voorverpakte groenten en fruit kopen enzo, alle kleine beetjes helpen. Omdat echter sommige dingen zoals biologisch voedsel (vooral scharrelvlees), fair-trade en parfumvrije spulletjes wat duurder zijn, is het niet altijd een keus voor de portemonnee, anders zou je echt met nog (veel) minder toekunnen, zeker als je ook nog vegetarisch zou eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet de mens toch weer aan het denken.;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus ook nooit wijnen en andere dranken. Niks lekkers daarbij. Klinkt voor mij niet bourgondisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, best wel eens wat lekkers bij gelegenheden of tussendoor, maar alcohol / wijn, nee, dat drinken we allebei niet. Bij 'bourgondisch' heb ik nauwelijks positieve associaties. Klinkt erg genotszuchtig en inhoudsloos.
Genieten doen we grenzeloos, niet mateloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreemd, bij mij heeft "bourgondisch" juist een hele positieve associatie (zeker niet inhoudsloos). Ik zie een tafeltje voor me waar je heerlijk met vrienden eet, drinkt en praat over van alles en nog wat ;-)
Als je deze vraag stelt om meer grip te krijgen op je eigen budget, kijk dan eens op de site van het NIBUD (nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting). Bij 'zoek' kun je bijvoorbeeld boodschappen invullen. Verder kun je bij hun ook informatie vinden over zakgeld (hoeveel geef ik), kleedgeld, geld en vakantie etc.

Toegevoegd na 2 minuten:
td
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag was meer uit nieusgierigheid. De kinderen zijn al uit huis, dus het zakgeldverhaal hebben we gelukkig al gehad ;))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Evengoed een nuttig advies, waar velen misschien wat aan hebben +1 dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij nader inzien heb je helemaal gelijk kirstenwind..Dus ook van mij +1
Ik ben 80 euro per week kwijt aan mijn dagelijkse boodschappen voor 2 personen. Inclusief het eten voor mijn 2 hondjes en 2 katten. Dit bedrag is elke week wel anders i.v.m. verjaardagen enzo. Ik pin meestal in de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn met z'n vieren. Sinds een half jaar hebben we een aparte boodschappenrekening waar elke week 100 euro op gestort wordt. Bevalt heel goed, je hoeft minder na te denken over wat je uitgeeft. Als je te veel geld uitgeeft, merk je dat ik het weekend en doe je het volgende keer niet meer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben jaren geleden ook een aparte rekening geopend voor de boodschappen. Daar wordt eens per maand een vast bedrag op gestort. Erg handig, en je weet meteen waar je aan toe bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan gebruik je ook een andere pinpas, allebei ?
jammer dat dat dan weer extra geld kost bij de bank
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben twee rekeningen (boodschappen en de algemene) en dus ieder twee pasjes ;)
Het valt me op dat de reageerders zo zuinig de week doorkomen. Petje af daarvoor. Met zijn tweeën geven wij aan "de boodschappen" per week € 140 à 150 uit. Big spenders kennelijk.... Veel gaat aan goeie wijn op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hou voor de grap eens bij hoeveel je op jaarbasis weggooit omdat het bedorven / over datum is, hoeveel je kunt besparen door bijvoorbeeld zelf de aardappels te schillen of de prei te snijden en waar een merk niet beter maar wel duurder is dan een goedkoop alternatief. Je hoeft het niet te doen, hoor, maar het zal je verbazen hoeveel flessen wijn je daarvoor kunt kopen.
Alles heeft zijn prijs, ook comfort / gemak(zucht ?), maar je kunt het maar één keer uitgeven. Als je dat voor jezelf kunt verantwoorden, hoef je het niet te laten natuurlijk. Het sluipende zit hem in het gemak waarmee je (men) overconsumeert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou nee, we zijn beiden geen boekhouders. We zullen daar geen plezier aan beleven. Maar je hebt natuurlijk gelijk met betrekking tot het gemak waarmee ik (voor de goede orde geen 'men') overconsumeer...
Wij pinnen in de supermarkt, alles bij elkaar per week zo'n 80 euro voor twee personen.
Samen met de drogist e.d. zo'n 100 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gemiddeld zo rond de 140 euro per week voor 4 pers.incl. 2 kleine kinderen.
En we kopen echt niet zo'n rare dingen. Ik zie dat we kunnen bezuinigen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indrukwekkend hoe iedereen zuinig de week doorkomt!
Wij geven per week ongeveer 120,00 euro uit en dat heeft absoluut te maken met de hele goede wijn die we heel graag kopen!
Mijn zoon is student en geeft 40 euro per week aan boodschappen uit inclusief heel goedkoop bier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de ene week geef ik meer uit dan de andere
er komen nogal eens vrienden kinderen kennissen bij ons eten
gemiddeld €150,- alleen aan voedsel
ik pin altijd dus ik heb het eerlijk gezegd niet eens helemaal in de gaten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
€5 pppd. Pinnen, chippen en contant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongeveer 181 euro voor me, myself and I...

En dit is inlusief sigaretten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies 181 euro; je hebt een boekje waarin je alles bijhoudt? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb er even een bankafschrift bij gepakt en gekeken wat ik gemiddeld bij de AH pin... En hiernaast wil je niet weten wat er allemaal aan in en uitgaven in mijn kasboek staan. Want dat is een veelfout. Maar dat is dan ook zakelijk...
Wij zijn met z'n vieren en per maand komt het toch minimaal uit op zo'n zeven of achthonderd. Ik pin meestal. Die tip van boodschappengeld op een aparte rekening vind ik eigenlijk heel handig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oeps, wat doen jullie dat allemaal goed/zuinig.
ik ben geregeld (wekelijkse boodschappen) 250/300 euro kwijt in de supermarkt, bezoek wekelijks de markt voor groente-fruit (50 euro)
en haal nog tussendoor melkproducten bij en ook die lopen tegen de 50 euro met de andere vergeten dingetjes.
dus wij geven per week ongeveer 350-400 euro uit aan eten. oeps da's per maand dik 1500 euro

verzachtende omstandigheden, we leven met z'n zessen, koken alle dagen vers en werken aan huis.

Carpe diem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker vers, en werken aan huis kost ook extra
je koopt dan zelf de koffie en thee enzo. en gelukkig, je bent er weer ! gezellig welkom terug!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geeft toch wel een fijn gevoel gemist te worden :-) maar ben inderdaad een tijdje wat minder tot niet actief geweest, om verschillende redenen.
120 tot 150 eu per week, met 2 personen. En betaal kontant, zo kom ik tenminste van mn zwarte geld af!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zijn met z'n viertjes en ik geef tussen de 100-150 euro uit. Ik pin in de winkel maar hou het wel bij. Mijn budget is 200 euro per week, hier mag ik niet overheen gaan. Maar meestal heb ik dat niet nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij zijn met zijn tweetjes en pinnen voor wekelijkse boodschappen 85 Euro