Ik wil graag elektronisch roken. Maar ik weet niet waar ik moet beginnen?

Er zijn er zoveel en alle zeggen de beste te zijn. Wat is nou precies zo'n elektrische sigaret? Wat is een ampul? Heb je een aansteker nodig? Blijft het legaal? IK stel deze vraag ook voor anderen, want ik denk dat ook anderen dit zouden willen weten.

Maar ik wil graag uitleg en ervaringen. Wat is een ampul en hoe verhoudt dit zich met een gewone sigaret etc.

En echt, het gaat me alleen om de nicotine. Ik ben chemisch analist dus ik weet wat voor rommel er allemaal zit in een gewone sigaret.

Een lekker moment, zoals na de eerste kop koffie of na het diner is het niet voor mij, want ik rook altijd buiten. Ik heb kinderen en wil ze zeker niet blootstellen aan mijn rook.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Je kunt het zeker proberen, je moet alleen bedenken dat het niet smaakt als een sigaret en niet rookt als een sigaret; het is meer als een kunstbeen, je kunt er mee lopen maar het is geen been.
Ben er zelf pas mee begonnen dus kan je er niet veel over vertellen.
Zoek op GV onder roken en je komt een stuk tegen van Marleen, die kan vast meer uitleg geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De Supersmoker is een goede elektronische sigaret.
Echter dit is geen vervanger van het echte sigaretje.
Het is legaal, en je kunt hem ook gebruiken in de kroeg!
Een aansteker heb je niet nodig je laat hem op , net als een mobiele telefoon. ik kocht hem bij WWW.dvdboxshop.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en gebruik je het nog, zo ja hoe bevalt het?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik hem niet meer, omdat ik toch het echte sigaretje te veel mis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geklikt op de link en kan alleen maar de goodsmoke vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de hele site doorzocht maar zelfs het zoeken op de site levert geen supersmoker op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het is al een tijd geleden dat ik hem gekocht heb, kan zijn dat ze daar niet meer verkocht worden..
Het lijkt me moeilijk...voor mij is roken (denk ik) niet zozeer verbonden aan de nicotine, maar aan het moment van de sigaret aansteken. Het moment dat een tijd van contemplatie aankondigt. Je kijkt naar een situatie, je neemt de rust....je steekt een sigaret op...meestal met collegae....samen geef je aan dat het even pauze is. Ik rook uitsluitend met dit gevoel. Een electronische sigaret vernietigt in ieder geval dit gevoel. Voor wat ik weet is een electronische sigaret een ampul die warmte, nicotine en een soort van stoom in je longen beschikbaar stelt zonder de teer waar je kanker van krijgt (en je passieve rokers). Als je rookt voor de nicotine moet je het zeker uitproberen...maar het is nog niet heel veel getest, maar het zal allicht gezonder zijn dan sigaretten, net zoals buckler gezonder was dan bier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben gewoon gestopt, 8 jaar geleden. Uiteindelijk toch het gemakkelijkst. Zoals Pikke-aars al zegt, is het het moment waar je verslaafd aan bent, en de nicotine die je daar aan herinnert. Als je stopt, ben je in 7 dagen van de nicotine af, maar "het moment" blijft je nog heel lang achtervolgen. Mij hielp het enorm dan te zeggen "vroeger had ik nu gerookt".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk is een sigaret een lekker moment. Houd jezelf niet voor de gek. Als het je echt alleen te doen zou zijn om de nicotine, dan zou je probleem binnen drie dagen opgelost zijn. Want lichamelijke verslaving is zo weg.
Het zit echter tussen de oren! En daar kom je ook niet meer helemaal vanaf, geloof me.

Over de electrische sigaret: Ik alle merken geprobeerd, en ze gingen allemaal na een paar weken kapot. Het is niet te vergelijken met gewoon roken, er is niks aan. Het houdt enkel de nicotineverslaving in stand, en het lekkere van het roken is er af. Er hangt een chemisch luchtje aan, dat van de ampullen komt.
Ampullen koop je in een doosje, meestal per 5 stuks. Je kunt ze kopen in verschillende sterkten van nicotine.
Zo'n ampul stop je in een daarvoor bestemd gaatje achter het mondstuk van de electrische sigaret. Na een dag of anderhalf 'roken' proef je niks meer en moet je de ampul vervangen.

Ik zou zeggen: Stop met roken en probeer te wennen aan het idee dat je er altijd zin in zal blijven houden....het is mij aardig gelukt al blijven er moeilijke momenten.

veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou ik zou er niet aan beginne ! kost je een hoop geld en het is niet echt gezond .ik heb bij menige vriende die dat probeerde alleen maar klachte over dit sigaretje gehad .en volgens mij was dat al bekend dat dit niet echt gezond is .een echte ook niet maar dit is gif .dat is wat ik ervan hoorde .kost 100 euro en na een tijd leg je em weer weg !gewoon omdat het smerig is !! stoppe is nog beter scheelt je veel euro's kan je veel leukere dinge mee doen en je gezondheid vind dat ook fijner ! ik rook soms maar heel wijnig ! meer gelegenheid roker .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag de Super Smoker wel van mij kopen!!
Ik ben er op eigen wilskracht vanaf gekomen gelukkig.
De Super Smoker lijkt op een sigaret,rookt als een sigaret en het smaakt als een sigaret,
Er is geen vuur,geen echte rook maar een geheel onschadelijke damp,
Je hebt geen aansteker nodig,hij is onmiddellijk klaar voor gebruik. Je moet er wel een oplader voor hebben.maar die is erbij inbegrepen.)Belangrijk de oplader moet bij het eerste gebruik 12 uur geladen worden is al gebeurd met die van mij.
Daarna 3 tot 4 uur.
De ampullen zijn er in 4 smaken
Normaal bevat 1-6 deel nicotine van een normale sigaret
Medium bevat 1-10 deel nicotine van een normale sigaret
Light bevat 1-12 deel nicotine van een normale sigaret
Zero bevat helemaal GEEN nicotine.
De prijs die ik betaald heb is 100 Euro.
Succes ermee.