Heeft iemand tips hoe ik vroegtijdig van mijn t-mobile contract af kan komen?

Ik zit tot 2010 aan een contract vast wat eigenlijk veel te duur is, dus goede ideeen zijn zeer welkom!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Ik ben gemigreerd en dat was in elk geval geen rede tot ontbinding. (helaas) Sommige providers staan toe eenmalig naar beneden te gaan (1 stapje) en anders is afkopen de enigste oplossing.

Je hebt na een contract tekenen nog enige tijd bedenk tijd. Al je net getekend hebt zou je er wellicht nog onderuit kunnen maar dat lijkt me niet het geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kan je abonnement afkopen. Andere keuzen zijn er nie echt volgens mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt bij t-mobile vragen of je evt over kunt gaan naar een lager abonnement, bij sommige providers kan dat. Verder is afkoop de enige optie, maar daar schiet je niks mee op, dan moet je dezelfde kosten betalen, maar dan in 1 keer..

Toegevoegd op 14-05-2009 14:59:16
wat ik me ook nog bedenk:
Je kunt wel altijd een abo over laten zetten op iemand anders zijn naam. Dus als je iemand kan vinden die wel zoveel belminuten nodig heeft en daar zoveel geld voor wil betalen, kun je dat regelen bij je provider.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is dus nadeliger, dan betaal je hetzelfde. Maar krijg je niet de belminuten :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad.. dat wil je niet..
emigreren of sterven of afkopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zal ik die middelste dan maar doen, wel zo goedkoop ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:):):) ;-)
T-Mobile is een hopeloze telecom provider. Abonnementen zijn te duur en zo gauw je klachten en/of vragen hebt dan wordt je overal heen gestuurd. En op het moment dat je 1 minuut te laat bent met het overstappen naar een ander abonnement, of een andere telecom provider dan ben je weer de sigaar voor een jaar...

Dus of afkopen, of 4 maanden van te voren gewoon vertrekken naar een andere telecomprovider met nummerbehoud. Dit kan namelijk geheel probleemloos en zonder extra bijkomende kosten. Heb dit zelf ook in november gedaan met een abonnement dat tot half maart liep...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
T mobile mag niet je contract met een jaar verlengen dat is maximaal een maand dacht ik. Dat je er 4 maanden van te voren afkunt weet ik niet. Mij is toen gezegd dat dat niet kon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja bedankt! dat laatste was ik iid al van plan als ik geen andere oplossing kon vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt echt niet eerder van je abo af hoor.. je moet het idd 3 mnd vantevoren opzeggen, en kan vaak al 4 mnd vantevoren ergens anders een toestel krijgen, maar die laatste 4 mnd abo moet je nog steeds gewoon betalen.. Als je je gsmabonnement onverhoopt te laat opzegt kan de provider je altijd maar met 1 maand verlengen, maar nog steeds met een opzegtermijn voor 3 mnd, je kunt echt noooit opnieuw voor een jaar vastzitten, dat is bij wet geregeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja wat krullenkoppie zegt dat heb ik ook begrepen
op het moment dat je telecom aanbieder de contract voorwaarden/algemene voorwaarden aanpast kun je per direct je contract opzeggen, immers jij hebt voor de oude voorwaarden getekend (ookal zijn de nieuwe voorwaarden meer in het voordeel van de klant).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie, nu alleen zorgen dat zijn provider de voorwaarde aanpast ;)
Wanneer zij -ten koste van de cliènt- de voorwaarden aanpassen is de enige legale wijze om voortijdig van je contract af te komen, maar goed, daar heb je als klant dus geen invloed op.

Wanneer je echter in de schuldsanering terechtkomt en je begeleider het regelt is men wel eens welwillend om tegen een redelijke afkoopvergoeding het contract te beëindigen, in dat geval is het voor hen met de afkoop ook afkoop van een stuk gezeik (iedere rekening zal een conflict zijn, dan zijn ze er liever vanaf).

Overigens weet ik dat je bij T-mobile gewoon een stap lager mag, ook binnen je contractsperiode. Dit kan echter wel met kosten gepaard gaan die dan weer voor hen opwegen tegen de misgelopen inkomsten, dus meestal heb je er weinig aan.