Is een dode vis in het aquarium schadelijk voor de andere vissen?

Ik heb een aquarium met guppen en er lag een dode in, hij had twee dagen geleden klem gezeten dus dit had ik al verwacht, ik heb hem er gelijk uit gehaald, maar aan het beest te zien lag hij daar al even. Is dit gevaarlijk voor de andere guppen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
8.1K

Het beste antwoord

Neen, wanneer een vis sterft zal de natuur ook in het aquarium haar werk doen, uw guppen zullen aan het lijkje peuzelen, slakken en bacterïen zullen de rest doen.
Hoe hoger de temperatuur van het water hoe sneller dat de afbraak gaat en voor je het beseft ligt er nog maar een stukje graat, zeker bij een kleine vis zoals de guppy.
Een dode vis in het aquarium kan dus geen kwaad...overvoedering, verkeerde huisvesting of slechte waterwaarden, die zijn pas schadelijk.