Gekrabd door hond. Kun je bloedvergiftiging oplopen en pverlijden?

Mijn neef is overleden door bloedvergiftiging na gekrabd te zijn door zijn hond tijdens stoeipartij. Is dat echt mogelijk?

Toegevoegd na 3 uur:
Ik kan niet geloven dat het gekrab van de hond de bloedvergiftiging kan hebben veroorzaakt en dus het overlijden van mijn neef binnen 2 dagen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
7.3K
Erna55
6 jaar geleden
Je zegt dat het zo is, vervolgens vraag je of het mogelijk is ...

Het beste antwoord

Ja, dat is zeker mogelijk.
Een hond draagt veel bacteriën bij zich rondom de nagels. Afkomstig van de straat en aarde e.d.
Als je tot bloedens toe gekrabt word, kunnen er bacteriën in je bloed terecht komen. Indien dit een voor de mens gevaarlijke bacterie is kun je hieraan overlijden. Zoiets noem je een bloedvergiftiging. Doordat je bloed je hele lichaam rondgaat kan de bactierie zich razensnel over al je organen verspreiden.
Gelukkig komt dit niet vaak voor. Maar helaas soms wel.

Vaker gebeurt dit na een hondenbeet. Omdat dat dieper in de huid doordringt. En een hond ook veel schadelijke bacteriën in zijn gebit bij zich draagt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beste Vics, ik dank je voor je antwoord maar toch kan ik het maar moeilijk begrijpen dat je door het gekrab van een hond kunt overlijden. Heb het nooit eerder gehoord. Triest maar waar dus, als ik jou mag geloven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Heb het nooit eerder gehoord. Triest maar waar dus, als ik jou mag geloven." Huh? Maar je hebt het toch gezien? Je neef is toch dood? Wat valt er dan niet aan te geloven?!?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is idd heel triest. Ik heb helaas al een aantal keer meegemaakt in het ziekenhuis. Zoiets heeft altijd een grote impact op de nabestaanden. Maar ook op het ziekenhuispersoneel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mijn vraag is ongelukkig geformuleerd, maar jij begrijpt me gelukkig wel Vics. Dankjewel!
Ivana
6 jaar geleden
tenc49: je was duidelijk genoeg. Je vraag was of je neef was overleden door de hondenkrab of mogelijk door een andere oorzaak.

Andere antwoorden (1)

Nou, als je neef echt dood is dan heb je zelf al het antwoord gegeven. De eigenlijke vraag moet dan zijn: Leeft mijn neef nog na gekrabd te zijn tijdens een stoeipartij met de hond?

Toegevoegd na 1 minuut:
Vergat ik bijna te antwoorden. Ja dat ik kennelijk mogelijk getuige het overlijden van je neef.