Meer info is vereist om hier een goed antwoord op te geven.
Welk programma gebruik je voor je mail?

In het geval van Outlook is is het aan te raden om de volgende 2 mappen te backuppen, dus gewoon een kopie te maken op je d:\schijf

Ik weet niet precies waar je mail in bewaard wordt, maar volgens mij is dat een OST bestand.
In een van de overige mapjes wordt je geschiedenis, instellingen e.d. bewaard.

XP
C:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Microsoft\Outlook

Windows 7.

C:\Users\%username%\AppData\Local\Microsoft\Outlook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vooraf wel bepalen wat je gaat kopieren. Als je C gaat formateren tgv een virus heb je kans dat je ook het virus back upped !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt van je mailprogramma af. Voor Outlook is het relatief simpel. Alle mail en folders zitten in één of meer .PST bestanden. De exacte locatie is te vinden in de optie "gegevensbestanden" als je rechtsklikt op het programm Outlook en de eigenschappen opvraagt. Als dat niet lukt via het configuratiescherm e-mail.

Als je de PST bestanden verplaatst naar de nieuwe locatie kan je ze later weer koppelen én je kunt dit voor de herinstallatie even controleren.

Andere optie is om in het menu Bestand te kijken naar "Exporteren naar bestand".

Voor andere programma's is het handiger om een backup te maken en later weer te importeren zie de links:
Outlook Express
Windows Mail