Wat is een goede en betaalbare ereader?

Ik zou eigenlijk wel een ereader willen voor op vakantie. Maar ik heb het idee dat ze nog erg duur zijn. Verder weet ik ook niet of het prettig leest in de zon en of het irritant is om vast te houden.

Daarom dus mijn vraag wat is een goede en betaalbare ereader?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

In aanvulling op de vorige antwoorden zal je wel moeten nadenken wat je precies ermee wilt doen en hoe vaak.

Een echt ebook kenmerkt zich doordat het juist geen backlight heeft zoals een pda, iphopne of notebook. Dat is namelijk minder vermoeiend voor de ogen en moet steeds meer de ervaring hebben van een boek of zelfs papier. Dat soort ebook apparaten worden steeds beter, maar zijn ook erg duur. Als je veel via een e-book wilt lezen is het best een goede investering, maar voor vakantie kan je beter een iphpone of PDA nemen. Als je die al hebt, want een ebook reader (hardware) is net zo duur (200 - 800 EUR)

Software matig kan je ook e-books lezen op een laptop: http://www.microsoft.com/reader/

PDA: http://www.goldencrater.com/

Meer info over readers en boeken staat op de http://e-book startpagina.nl

Toegevoegd na 3 uur:
NB. E-book readers op basis van e-ink technologie zijn ook in zonlicht goed te lezen, sommige hebben ook de mogelijkheid om MP3 (luitserboeken!) af te spelen. Onderstaande eReader bevat ook een recensie.

http://www.laptopshop.be/product/55390/bebook-ereader.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mijn antwoord zal je wellicht verbazen, maar als ereader is de iphone met zijn zeer heldere scherm op dit moment een van de beste keuzes die je kan maken. Want met deze ereader kan je ook bellen, als navigator (tomtom) gebruiken, gelijktijdig muziek naar luisteren, kan je aansluiten op de tv in je hotelkamer om foto's en films mee te bekijken, kan je email checken en internetten, boeken bestellen en past in je broekzak. Het beeldscherm is in volle zonlicht prima te lezen (als je de helderheid op maximaal zet) en niet te klein. Hieronder een linkje naar de ereader functies die er voor handen zijn voor de iphone.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor de draagbaarheid inderdaad een iPhone, ideaal, ik lees er zelfs stripverhalen op

voor het leesgemak vind ik de MacBookPro toch ideaal. Op zijn kant houden, op je schoot leggen als een boek, lezen met het programma Skim (kantelen kan daarin, en fulscreen zetten dan)

Zo lees ik alle strips die je maar kan bedenken en ook alle boeken die je maar kan vinden als PDF. En dat zijn er heel veel. Ook veel bladen kun je tegenwoordig vinden als pdf. Alleen helaas nog niet alles. Maar genoeg om in je complete vakantie je je het schompes te laten lezen.
Duur? Nee niet als je nagaat dat er zo veel gratis te lezen is....
Alle Suskes en Wiskes, Asterixen, een boekenplank vol aan mijn vakliteratuur... Ik heb een sabatical nodig denk ik....
en je neemt domweg ALLES mee op vakantie. Een complete hutkoffer zou ik nodig hebben als het echte boeken waren. En zo'n hutkoffer neem je weer niet mee naar een terrasje... Je Mac wel:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik snap wat je bedoelt. Ik vond dat eigenlijk ook. Totdat ik mijn MacBookPro had. Dat komt wel heel erg dichtbij het lezen van een gewone strip. Door omvang van het scherm, (ongeveer 100% vergeleken met een stripboek) aen ook de kwaliteit. Alleen bij felle (heel felle) zon is het nog wat minder, maar in normale omstandigheden is het gewoon weg goed.