Welke cosmeticaproducten moet ik mijden als ik de zon inga?

Ik heb bij mijn oksels hele grote pigmentvlekken doordat ik een aantal jaar geleden met (blijkbaar) een verkeerde deodorant op in de zon ben geweest. Ik gebruik wel eens poeders op mijn gezicht, deodorant, dagcremes en bodylotion en nu de lente weer een beetje begint ben ik toch bang dat ik meer van deze vlekken krijg.

Welke ingrediënten in cosmetica moet ik mijden om geen vlekken te krijgen? (Ik wil bijv. wel gewoon deo kunnen dragen in de zomer).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

het is niet altijd precies te zeggen van welke ingredienten in cosmetica je vlekken krijgt, maar vaak zijn het wel juist de basisin-gredienten. Daarnaast is het niet zozeer het type ingredienten, maar het feit dat je je huid op bepaalde plaatsen meer of minder gevoelig maakt voor het UV puur door het smeren spuiten zelf. Ook spul voor een gevoelige huid of zonder parfum oid geeft geen garanties op dat gebied. En ook is het vaal niet het middel elf, maar de combinatie met je eigen afscheidingsproducten of hormonen. (Zo krijgen zwangere vrouwen bijvoorbeeld veel eerder vlekken).

Cosmetica dragen is geen probleem, zonnen ook niet, maar je kunt ze beter niet combineren. In het geval dat je de voorkeur geeft aan make-up dus uit de zon / in de schaduw blijven en je goed beschermen, en wil je echt zonnen, doe dat dan zo naturel mogelijk (alleen zonnebrandcreme).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie, mee eens!