hoe moet ik men haar ontkleuren of moet ik het laten uitgroeien of hoe doe ik het best?

dag mensen , ik ben van nature Venetiaans blond , ook wel rost genoemd eigenlijk en een jaar-jaar half geleden kleurde ik men haar zwart , wegens problemen moeilijkheid met mezelf en me zo uiten maar nu gaat het weer redelik goed metme en wil ik men haar weer gewoon ,hoe moet ik men haar ontkleuren of moet ik het laten uitgroeien of hoe doe ik het best? heb daar totaal geen verstand van , en wil nu gewoon mijn natuulijk haarkleur terug , hopelik kunnen jullie me helpen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou je haar gaan verven met een bruin/ koper kleur. Die redelijk dicht bij je natuurlijke kleur aan zit. Op den duur wordt je donkere haar dat ook uitgroeit lichter. En dan kan je het makkelijker laten uit groeien.
Dan lijkt het alsof je een dip dye effect hebt.
Reken wel op een traject van 2 jaar
Ik zou niet gaan ontkleuren

Antwoorden (1)

Je kunt het beste naar de kapper gaan en het daar laten doen. Lichter maken is veel moeilijker dan donkerder maken. Als je het zelf doet, koop dan een ontkleuring die minimaal 6 tinten oplicht, meng het zoals aangegeven op de gebruiksaanwijzing en laat het de tijd intrekken die op de gebruiksaanwijzing staat, controleer tussendoor een plukje, hoe licht je haar ondertussen is, smeer na het controleren weer ontkleuring op het plekje dat je gecontroleerd hebt. Spoel als het licht genoeg is (1 tint lichter dan je vroeger was), grondig uit en doe de kleur die je wil in je haar en laat intrekken volgens gebruiksaanwijzing. Zwarte verf laat vaak een groenige gloed achter, dit verdwijnt door het rood in je kleuring. Spoel vervolgens grondig uit en breng de verzorgende creme aan en laat intrekken. Laat je haar aan de lucht drogen, ga niet met de fohn of stijltang in de weer, want dat beschadigd je haar nog meer. Koop verzorgingsproducten voor beschadigd haar en gebruik deze 2 keer per week. Als je uitgroei krijgt, kleur je haar dan bij met uitwasbare kleuring, dit is niet zo agressief als de permanente kleuring. Maar nogmaals, het is het verstandigst dit door een kapper te laten doen. Koop je ontkleuring en kleuring bij een kapperswinkel, daar krijg je goed advies.
Succes.