Wat is deze droge plek rondom mijn ogen?

Het is rood, droog en geïrriteerd. Ik kan er zoveel crème (aloe vera) opsmeren en het een nacht laten zitten maar het gaat niet weg.
Het zit er de hele winter al, soms erg soms minder. Wat kan het zijn? Als je meer wil weten zet ik het in een reactie ivm mobiel.
Bedankt!

Picture for question
12 jaar geleden
45.7K

Het beste antwoord

Ik ben geen arts maar veel mensen hebben daar last van in de winter. Het kan een vorm van eczeem zijn:

Eczeem is een jeukende huidaandoening die veel voorkomt. Eczeem is nooit besmettelijk. De huid is bijna altijd droog en jeukt, soms ook is er sprake van gesprongen lippen of geïrriteerde, rode ogen. Veel patiënten hebben afwisselend meer of minder last van hun klachten. Een (plotselinge) verergering van klachten wordt vaak een 'aanval' genoemd. Bij een aanval van eczeem raakt de huid ontstoken, waardoor onscherp begrensde rode plekken, blaasjes en zwelling (bv. rond de ogen) kunnen ontstaan.

http://www.novartis.nl/aandoeningen/atopisch_eczeem.shtml#1

Hier nog een paar ervaringen: kijk maar of je het ook herkent:
http://forum.fok.nl/topic/1099472
http://forum.scholieren.com/archive/index.php/t-1186689.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het zal inderdaad eczeem zijn. Wel moet je oppassen met het behandelen hiervan. Als je op internet gaat zoeken op 'eczeem behandelen', kom je van alles tegen. Maar vergeet niet dat bij jou de eczeem rond de ogen zit.

De huid rondom de ogen is heel erg gevoelig en veel dunner en kun je dus niet de behandeling geven, die je op andere minder gevoelige plekken op de huid kunt geven.

Gebruik dus een crème of zalf die speciaal voor de huid rondom de ogen ontwikkeld is. Deze zijn milder en laat de dunne niet irriteren. Om de eczeem vervolgens te behandelen moet je een crème gebruiken die daarvoor bestemd is en geschikt is voor een gevoelige huid of zelfs speciaal ontwikkeld is voor eczeem.