Als je een puistje openkrabt kan het gaan ontsteken en een litteken veroorzaken, je huid overleeft het wel, maar wordt er niet mooier op.
Dus wat dat betreft :ja schadelijk
12 jaar geleden
Zoals al is genoemd, je huid word er niet mooier op, hier heb ik nog een site voor je met wat meer informatie:
http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/acnevulgaris.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
graag gedaan ;)
Een puistje ontstaat door een onzuivere huid of een hoge talgproductie die de poriën laat verstoppen. Als de verstopte porie vervolgens gaat ontsteken ontstaat er een puistje.

Het openkrabben van puistjes werkt niet! Je wilt niet dat er kleine littekens ontstaan van het openkrabben van puistjes. Wel zijn er andere mogelijkheden.

Wat erg goed kan helpen tegen acne, mee-eters en puistjes is het ontzettend goed reinigen van de huid. Dit reinigen doe je zowel 's ochtends als 's avonds met een cleanser of facewash. Deze reinigen de huid diep, zodat de poriën weer vrij kunnen ademen. Zo wordt de kans op ontstoken poriën een stuk minder. Ook kun je regelmatig de huid een scrubbeurt geven. Deze verwijderen de dodenhuidcellen en reinigt ook de huid grondig.
Eindig na een reinigingsbeurt altijd met een moisturiser (dagcrème), zodat de huid de optimale bescherming krijgt en gevoed wordt!

Ga dus op zoek naar de producten die het beste bij jou huid passen. Dan zal de acne snel verdwijnen, succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan en doe er vooral je voordeel mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sinds vandaag is er ook een artikel te vinden betreft Acne, wellicht de moeite waard om het eens door te lezen! http://www.mencare24.nl/nieuws/703
Als het een vers puistje is dan kan het alleen nog maar groter worden en dan ben je nog verder van huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is idd schadelijk omdat het een litteken kan worden, maar ik vind niks viezers dan een 'rijpe' puist dus ik pruts er ook iedere keer aan en tot nu heb ik gene littekens :) x
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een puistje oftewel Acne, bestaat onder anderen uit afvalstoffen en dode witte huidcellen die zich ophopen en een puistje veroorzaken.... Als jij dat gaat openkrabben zal het gaan ontsteken, en irriteren waarvan littekens overblijven. Zorg dat je iedere ochtend en avond je gezicht goed reinigt met water. gebruik niet al te vettige crèmes het maakt je huid dus vettig waardoor het gaat jeuken en jij weer gaat krabben etc.
succes!