Dat ligt aan de dikte van de laag maar: "Iedere laag heeft minstens 10 tot 15 minuten nodig voor hij helemaal droog is. "
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt er aan wat voor nagellak je gebruikt. Er bestaan ook 'Quick Dry' nagellakjes, die drogen dus misschien wel in 2 minuten, terwijl een andere nagellak die wat dikker is, er misschien een half uur over doet. Je zult dus wat moeten experimenteren met je nagellak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat verschild echt per nagellak en per laag, gewoon paar min wachten en af en toe voorzichtig voelen, je kan ook een dageldroger halen bij de action moet je met je handen paar min of 2 onder. Je kan ook met je nagels onder de koude kraan dat werkt ook wel dan droogt het wat sneller..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
officieel zijn
je nagels pas echt droog na 6 uur!
maar na een kwartier met een normale dikke laag nagellak zijn je nagels wel droog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De tijd dat een nagellak droog is (stootvast) hangt inderdaad van de nagellak af.

Sneldrogende is tussen de 30 sec en 2 min. echter deze is veel sneller beschadigd.

'normale' nagellakken drogen gemiddeld tussen de 3 en 5 minuten.

Belangrijk, als je een minder dekkende nagellak hebt en je doet een tweede laag voordat de eerste droog is dan verleng je de droogtijd enorm en zul je de lak sneller beschadigen. Je kunt de droogtijd van een nagellak ook flink verkorten, na het lakken ongeveer 1 minuut in koud water houden(niet onder de kraan, dat zou de lak beschadigen) een lak die normaal in 3 min. droogt is dan in 1 minuut droog.

Wij gebruiken voor shoots of thema make-ups vrijwel altijd Pupa, deze is droog in 3 minuten