Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt er steeds vaker harde kunststof verwerkt in schoenzolen?

Waarom wordt er vaker harde kunststof verwerkt in schoenzolen? Bij sommige merken herenschoenen (kantoor) zie ik dat de schoenzool/onderkant in plaats van flexibel rubber ineens harde plastics zijn, die je van ver hoort wanneer je loopt op harde vloeren (als een dame). Ik vermoed wel dat het te maken heeft met de productiekosten, maar waarom maken bepaalde 'nette' merken ook deze keuze -want de ooit trouwe klanten kunnen toch snel overstappen naar andere merken?

2 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je bedoelt waarschijnlijk zolen van polyurethaan. Die hebben voordelen: lage dichtheid, goede elasticiteit, comfortabel en licht om te dragen, goede oxidatieweerstand, uitstekende slijtvastheid, uitstekende schokabsorptie en antislipprestaties, goede temperatuurbestendigheid en een goede chemische bestendigheid.
(Lees meer...)
SimonV
2 jaar geleden
MrBart
2 jaar geleden
Ok, ja, dus dat keiharde rubber. Ik vind hinderlijk dat je van mijlenver op tegels hoort dat je aankomt lopen, klinkt als hakken van als een vrouw.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding