Gebruik bij voorkeur producten zonder parabenen, parfume en zeep. Douche niet te lang en het water niet te heet. Spoel na het zwemmen goed af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie een gevoelige huid heeft kan zich voor de dagelijkse verzorging het beste een paar dingen aanwennen om deze kwetsbare huid zoveel mogelijk te ontzien:

Douche kort en gebruik lauw water.
Schrob niet maar gebruik eventueel een zachte spons.
Bij het afdrogen niet wrijven maar deppen met een zachte handdoek.
Gebruik elke keer een schone, droge handdoek om irritatie door zeepresten te vermijden.
Gebruik producten die speciaal voor de gevoelige huid zijn ontwikkeld, liefst hypoallergeen en zonder parfum, zeep en alcohol.
Was je handen niet te vaak, eventueel alleen de binnenkanten met zeep insmeren, vermijd zeep uit zeepautomaten, deze bevat vaak agressieve bestanddelen.
Gebruik bij de natte schoonmaak handschoenen van nitril of PVC. Liever geen latex of rubber, in verband met de ontwikkeling van een allergie hiervoor.
Bij droge klusjes zoals tuinieren katoenen handschoenen, die kunnen worden gewassen.

Toegevoegd na 40 seconden:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/59959-eigenschappen-en-verzorging-van-de-gevoelige-huid.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je toch alles kopieert, plaats dan gewoon de link xD
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
daphne91: dat is niet toegestaan, tekst overnemen wel mits met bronvermelding.