waar kan je een goede make up kwasten set kopen?

En welk merk is goed?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
Wat is je budget?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb niet echt een budget.

Antwoorden (2)

De kwasten van Max Factor zijn van goede kwaliteit, ze zijn duurzaam en fijn in gebruik. Ze zijn geschikt voor thuisgebruik, maar ook voor professionele doeleinden.
Ze zijn te koop bij de parfumerieën en drogisterij/parfumerie (de wat luxere zaken). Maak de kwasten na gebruik schoon met speciale reiniger voor make-up kwasten (deze is bij vrijwel iedere drogisterij te koop) of met zachte shampoo, bijvoorbeeld babyshampoo. Laat de kwasten liggend drogen met de haren naar boven toe gestreken. Gebruik een kwast ook zo dat de haren niet uit hun model worden gebracht.
Bewaar je kwasten altijd liggend, dan blijven de haren in model.
In de tweede link vind je een aantal kwasten van Mac factor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik gebruik zelf al jaren de penselen van Make-up Studio, deze penselen zijn speciaal gemaakt voor visagisten en dus van zeer goede kwaliteit.

Waar je op moet letten bij aanschaf van penselen: voor droge poeders gebruik je echt haar, voor natte en vette producten altijd synthetische penselen.
De prijs van penselen wordt bepaald door de haarsoort en het aantal haartjes per vierkante millimeter. Ook de manier waarop de haren geplaatst zijn in de steel ik]s belangrijk.

Voorbeelden van goede penselensets vindt je hier: http://www.visagiepro.nl/19-Penselen/135-Penselensets/Bekijk-alle-producten.html

Je natuurlijk ook je eigen set samenstellen, vaak is dat wel iets duurder.