Mag een oorbel er na een week uit?

Ik heb vorige week oorbellen laten schieten nu heb ik verkeerd gelegen op 1 kant en zat de oorbel vanochtend vast in mijn oor. Is inmiddels wel weer los. Maar mijn oorbel zit nu in mijn oor in plaats van erop en het heeft zo ook geen kans om goed te groeien? Kan ik hem eruit en andere platte oorbellen erin doen zodat het netjes groeit?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Je kan hem er wel uit halen en een andere er in doen. Let er wel op dat het puntje van de 'nieuwe' oorbel goed scherp is (wanneer deze bot is afgevlakt doet het pijn en moet je meer wrikken waardoor de kans op een ontsteking groter is..) en let er goed op dat hij ontsmet is. Dit kan je doen door op een wattenschijfje sterilon of ander ontsmettingsmiddel te doen en daarmee de oorbel afpoetsen. Wacht niet te lang met de 'nieuwe' oorbel in je oor doen, hij gaat na een week zeker snel dichtgroeien
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Abcde
3 jaar geleden
Wat ik me herinner van mijn zweerknopjes, oftewel eerste door juwelier erin geschoten oorbellen, is dat de steeltjes veel dikker waren dan de oorbellen die je draagt nadat je oor genezen is. Het lijkt me dus niet aan te raden deze te wisselen voor gewone oorbellen. Ook is het materiaal van gewone oorbellen niet altijd geschikt voor een net geschoten gaatje.
Ivana
3 jaar geleden
Ze moeten van roestvrij staal zijn, net als de geschoten oorbellen, anders heb je kans op irritatie en ontstekingen.