Oorbel gaatje is dicht hoe zorg ik dat dat weer open gaat?

Ik heb een 2de gaatje gekregen dat was iets meer dan 8 weken geleden. Ik heb mijn oorbel nu 1 week niet in gehad. En ik ben bang dat mijn gaatje dicht is gegroeid. Ik krijg er ook geen oorbel meer doorheen ik heb het 3 dagen geprobeerd heel langzaam stapje voor stapje maar het doet heel erg veel pijn. Ook als ik verschillende middelen gebruik. Ik heb het ook al met een andere oorbel geprobeerd maar dat werkt ook niet. Wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (3)

Als jij jezelf wat pijn wilt besparen kan je het beste het gaatje laten genezen en over enkele weken een nieuw gaatje laten schieten. Dan wel het nieuwe oorknopje een paar weken inhouden tot het nieuwe gaatje goed is geheeld.
Als je wil blijven proberen dat het weer open gaat is het een kwestie van zelf doorprikken, maar je geeft zelf al aan, dat het erg veel pijn doet.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Allereerst goed ontsmetten met speciaal spul dat je bij het gaatjes schieten van de juwelier mee krijgt/koopt.
Zeker 2 keer per dag schoonmaken en blijven draaien zodat het gaatje open blijft en hopelijk niet gaat ontsteken...vurig wordt en pijn gaat doen. Kan ook nog een verdikking volgen, vurig + pijn + verdikking = ontsteking

Als het teveel pijn doet ga dan naar de huisarts en laat deze kijken of op een andere manier de wond schoongemaakt kan,moet worden en dus niet vies wordt.
Wanneer dat niet lukt, dicht laten groeien en gewoon opnieuw een gaatje laten schieten, heb ik ook eens moeten doen.

Andere oplossing is met een verhitte naald (verhit in een brandende lucifer) de zwelling door prikken en dan gelijk er achteraan je oorbel er in doen. Je kunt het zelf maar lukt niet altijd zonder pijn. Eenmaal weer opnieuw de oorbel in het gaatje... alleen nog maar ontsmetten en oorbel draaien zodat deze niet vastgroeit.
Dus 6 of 10 weken in je oor houden, draaien en schoonmaken.
Succes Lisa!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ligt er aan hoelang geleden het is dat je een oorbel hebt gedragen ik had het ook maar ik vielde echt geen puntje meer dichtbij dus heb ik die opnieuw moeten laten schieten maar dat kan dan verwarend zijn voo rhet oude gaatje dus het beste is gewoon door prikken voorzichtig gaat dat niet niet doen zo wek dan gelijk van die druppels erop voor ontstekingen