Schade na blonderen, wat nu?

Ik was afgelopen vrijdag naar de kapper geweest om mijn haren te ontkleuren naar een platinum blonde wit/grijze kleur. Ik had echter heel veel pijn toen ze eenmaal de kleur op mijn hoofd plaatste en had na de behandeling, toen ik thuis goed ging kijken, ook wat wonden op mijn achterhoofd met een een vochtige, gelige, bruin gekleurde korst. Er kwam eerst wat vocht uit, maar na enkelde dagen is dit opgehouden en zijn het korsten geworden.. Ik heb ook last van schilveren en me haar is wat stugger als ik er door heen ga en het doet ook wat pijn. Ik weet niet wat ik moet doen, heb al wel een middel 'Inderm' van de huisarts gekregen.. Kan ik zelf meer doen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Haar
25K
TurfGraver
5 jaar geleden
Inderm remt de groei van bacteriën.
Lijkt mij dan niks met de kapper te maken.
Chemicaliën van de kapper kunnen wel je hoofdhuid beschadigen.
Tevreden zijn met je natuurlijke haarkleur scheelt hoop ellende.
Rieneke1
5 jaar geleden
Turfgraver, dat vind ik onzin eerlijk gezegd.
Je mag van een kapper verwachten dat hij/zij geen schade aanricht aan je hoofdhuid.
Dat je haar na tig keer ontkleuren en blonderen droog en bros wordt is niet zo vreemd, maar wat hier beschreven wordt is prutswerk op z'n minst.
Rieneke1
5 jaar geleden
Ik zou eerst maar even wachten tot je hoofdhuid is genezen, en vervolgens je haar goed verzorgen met zachte shampoo en haarmaskers. Succes!
TurfGraver
5 jaar geleden
Ik verwacht zoveel Rieneke1, maar ja....
Erna55
5 jaar geleden
Heeft de huisarts een uitspraak gedaan over de oorzaak van de wondjes ? Wat was het advies van de arts ?

Antwoorden (1)

Mocht het ooit weer gebeuren dat je pijn ervaart bij blonderen, DIRECT uit laten spoelen, dan maar een gele kanariekop, er kan altijd een asspoeling overheen waardoor je een normale kleur krijgt.

Pijn bij blonderen hoort niet. Ik heb hetzelfde gehad als jij (kapsalon Sura Amersfoort) ik had de brandwonden op mijn kop, maar daar kwam ik thuis pas achter.

Ik heb na 5 minuten toen geschreeuwd dat ze het uit moest spoelen. Pas thuis kwam ik er achter hoe groot de schade was.

Behandelen als een brandwond. Milde shampoo gebruiken. Niet te heet water voor het wassen. Niet met de kam over je hoofdhuid schrapen. Eventueel een zacht haarmasker gebruiken voor je beschadigde haar.

Bij borstelen/kammen, rustig en zachtjes doen, niet trekken.

En bovendien: NOOIT meer naar die kapper gaan. Als je naar een andere kapper gaat, aangeven dat dit gebeurd is, dan kunnen ze daar extra rekening mee houden.

P.s. Schilfers is normaal, dat is de beschadigde huid die los laat, daaronder zit weer nieuwe gezonde huid.