1van me oorbel gaatjes deed zeer en toen ik me oorbel uitdeed kwam er een beetje bloed uit is dat er?

ze deden daarna wel minder pijn en een oorbel er in doen is ook niet erg pijnlijk

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je moet altijd voordat je je oorbel gaat indoen eerst ontsmetten, misschien heb je dat niet gedaan en daarom doet het pijn?

Het beste antwoord

Het kan verschillende oorzaken hebben.

Als je net begint met het dragen van oorbellen, kan het zijn dat je gaatjes nog niet volledig genezen zijn. Ook kan het zijn dat je de oorbellen niet goed genoeg hebt ontsmet of dat je allergisch bent voor het materiaal waarvan ze zijn gemaakt. Ik raad aan om eerst alles te ontsmetten en opnieuw te proberen. Als je dan nog pijn hebt of het bloed, kan je na een tijdje wachten oorbellen van een ander materiaal proberen. Ook deze goed ontsmetten, ook je oorlelletjes.
Als het dan nog steeds bloed of pijn doet, kan je het beste geen oorbellen meer dragen en/of er even mee naar de huisarts gaan.

Doe er in ieder geval voorzichtig mee! Geen oorbellen hebben is belangrijker dan ontstoken gaatjes, want dat is een hoop ellende die je kan verkomen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
VioletTurner, dankjewel voor je reactie ik zou kijken als het aan me oorbel licht!

Andere antwoorden (1)

Nee dat hoeft niet el erg te zijn. Probeer eens voor een tijdje zilveren knopjes te dragen(of de knopjes die je erin had toen je ze hebt geschoten). Sterillon of iets anders in die richting is ook je beste vriend! 2 keer per dag een paar druppels en als het goed is ben je dan zo klaar. Als het echt blijft aanhouden zou ik misschien naar de juwelier/Piercingshop gaan waar je ze gezet hebt. Misschien hebben zei een idee!