Is het normaal dat een 4mm tunnel met schroefdraad naar voren schuift?

Ik heb een tunnel met schroef van 4mm, nou schuift steeds de voorkant naar voren toe en steekt de tunnel een beetje uit. Wat kan ik hier aan doen

4 jaar geleden
1.3K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Misschien een domme vraag, maar over wat voor een soort "tunnel" hebben we het hier?
Ik zit met een verkeerstunnel in mijn hoofd, maar die zijn groter dan 4mm en hebben al helemaal niets met de categorie "beauty' te maken. :-/
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Ah... ik denk dat ik het snap...
https://www.google.nl/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fae01.alicdn.com%2Fkf%2FHTB1956COVXXXXc3XVXXq6xXFXXX6%2FRvs-Oor-Tunnel-Schroef-Fit-Vlees-Oor-Tunnel-Plug-Expander-met-Kleine-Bal-Oor-Meters-Brancard.jpg_640x640.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fnl.aliexpress.com%2Fitem%2FStainless-Steel-Ear-Tunnel-Ear-Screw-Fit-Flesh-Ear-Tunnel-Plug-Expander-with-Small-Ball-Ear%2F32785836725.html&docid=YkFauiB9r5u2HM&tbnid=cDnLEH3CUw6U5M%3A&vet=10ahUKEwiR7oHE1ffiAhXaiFwKHXV2DI4QMwhHKAQwBA..i&w=640&h=640&safe=active&bih=620&biw=1280&q=tunnel%20met%20schroef&ved=0ahUKEwiR7oHE1ffiAhXaiFwKHXV2DI4QMwhHKAQwBA&iact=mrc&uact=8

Antwoorden (1)

Is je tunnel niet gewoon te diep ?
Of is het meer dat de 2 helften uitelkaar draaien ?

In dat laatste geval zou je een HEEL KLEIN BEETJE blanke nagellak op de schroefdraad kunnen smeren. (Niet teveel, want dan krijg je het bijna niet meer los !)
popeye
4 jaar geleden
Hoe bedoel je te diep? Het is een tunnel met schroefdraad, dus bestaat uit 2 delen
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
- Als je oorlel dunner is dan je tunnel diep, dan kan het in je oorlel gaan schuiven. Dat bedoel ik.
- Als je tunnel uit 2 helften bestaat dan kunnen deze helften zichzelf soms uit elkaar draaien. Daardoor wordt je tunnel ook dieper en kan dus ook gaan schuiven. Bij normale schroeven voorkom je het zichzelf losschroeven door loctite (=een lijm voor schroeven) te gebruiken. Dat is voor een tunnel iets te heftig. Met een heel klein beetje (!) nagellak bereik je hetzelfde, met dit verschil dat de helften nog wel van elkaar kunnen.
popeye
4 jaar geleden
@Ozewiezewozewie ik denk dat dat wel een beetje klopt wat betreft misschien te dunne oorlel. maar de tunnel zit helemaal vastgeschroeft en niet los. dus eigenlijk is die tunnel te lang voor me oorlel? hoe is dat op te lossen? want hij is helemaal vastgedraaid.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Theoretisch zou je wat van de ene helft van de tunnel af kunnen slijpen. Maar dat is een erg precies werkje met de nodige risico's op scherpe randjes of beschadigingen. In de praktijk is het gewoon de verkeerde maat. Net als een te grote broek. Die moet je ook ruilen of een nieuwe kopen.
popeye
4 jaar geleden
oke maar hij was ooit niet te groot