Iemand tips voor het naar huis gaan na waxen/harsen bovenlip?

Ik laat sinds de herfst mijn bovenlip waxen in een salon. Ik kon daarna altijd gewoon een sjaal omslaan en over de onderste helft van mijn gezicht trekken zodat de roodheid bedekt was. Het wordt nu alweer lente en deze week is het veel te warm voor een sjaal. Heeft iemand tips voor hoe ik nu de salon uit kan lopen? De roodheid is het eerste halfuur bij mij altijd erg opvallend.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K
Amadea
5 jaar geleden
Heeft die salon een wachtkamer? Dan zou ik als ik jou was daar na de behandeling eerst een half uurtje gaan zitten lezen of puzzelen, en dan pas naar buiten.
Antoni
5 jaar geleden
Lijkt mij ook een goed idee, @Amadea! Als alleen het eerste half uur een probleem is, kan je best nog een half uurtje 'blijven hangen' in de salon.
Ivana
5 jaar geleden
Stap op de fiets, niemand die het ziet (en wat dan nog??).
Antoni
5 jaar geleden
Blijkbaar wil de vraagsteller niet opvallen, @Ivana!

Antwoorden (1)

Je bovenlip koelen met nat washandje of beter nog neem ijsblokjes mee.

Eentje of rechtstreeks of in een washandje heen en weer op je bovenlip en de roodheid verdwijnt sneller.
Door de kou wordt het minder pijnlijk en daardoor minder rood. Daarna gel of crême op basis van calendula, komkommer of rozenwater op je bovenlip.
Hopelijk helpt het jouw bovenlip ook, Donutju!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ maar doet de eigenaresse van de salon dit niet? Koelen? Hoort eigenlijk wel. Bestaat zelfs een apparaatje voor. Anders maar de manier van Jodukus52 hanteren. Bevroren erwten blijven ook lang koud. De crème is sowieso ook heel kalmerend.
Lukt het allemaal niet: zakdoekje voor de mond.