Hoe blijven papillotten in je haar zitten?

Ik vind het heel leuk om papillotten in mijn haar te doen mar ze rollen er steeds weer uit weet iemand hoe ze vast blijven zitten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
Rieneke1
6 jaar geleden
Je gebruikt pijpenragers of strookjes stof. Je neemt een gedraaide streng haar, wikkelt die om de stof en knoopt die dicht, of je gebruikt een rager en draait die om zichzelf heen dicht.

Antwoorden (2)

Mijn moeder nam lange repen van een oud beddenlaken. Ze nam dan een streng van mijn haar en maakte die nat met een kam. Dan knoopte ze een reep onderin die streng vast. Daarna rolde ze die streng naar boven toe op. Tenslotte legde ze dan bovenop die rol weer twee knopen in die reep en zo werd ik naar bed gestuurd. Slapen op die dingen was minder prettig.
6 jaar geleden
Ivana
6 jaar geleden
Heerlijke herinneringen...... :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik herinner mij de plastic rollers nog begin jaren '60, dat deed ook pijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Als je de flexibele papillotten uit de winkel wilt gebruiken, zijn er goede filmpjes te vinden met duidelijke uitleg op you tube.
https://www.bing.com/search?q=papilotten+indraaien+you+tube&src=IE-SearchBox&FORM=IESR4A&pc=EUPP_UE04
Het belangrijkste bij het indraaien van papillotten is, dat je de punten strak om de papillot draait en een niet te brede en te dikke pluk pakt tot je de techniek onder de knie hebt.
bij de primark (oa) heb je van de papiotten. je neemt een pluk haar en wikkeld het onderste stukje haar er om heen. dan wikkel m omhoog en vouw je m dicht.