kun je over semi permanente verf heen verven?

ik heb laatst mn haren geverft met semi permanente haarverf , omdat ik niet zeker wist of de kleur me zou staan.
nu ik gezien heb dat het staat wil ik graag dezelfde kleur maar dan met permanente verf , kan ik over semi permanente verf heen verven? of zal ik echt moeten wachten tot de semi permanente verf eruit is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vraagt om een antwoord wat je specifiek wilt horen..., en je bent niet geïnteresseerd in andere antwoorden! Dus: doe je best, verf erover heen, je haar gaat er niet dood van. Ik maakte de vergissing te denken dat je om een objectief antwoord vroeg. Het kan dus geen kwaad!
Succes! !

Antwoorden (3)

Ja, dat kan, maar is niet heel goed voor je haar. Je kan ook afwachten tot de kleur vervaagt, en het dan verven. Want waarom zou je het nu gelijk doen, nu de kleur op dit moment goed is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou het is nu prima maar t vervaagt vrij snel meestal , en ik wil dan eigenlijk meteen overhgeen verven ipv een tijdje "voor paal"te lopen met zon half kleurtje in mn haren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het toch snel wilt doen, wacht dan in ieder geval tot de kleur inderdaad vervaagt, en verzorg je haar na het opnieuw verven met een goede cremespoeling, en één keer per week een haarmasker.
Het antwoord van Crea is heel goed; Head and shoulders (anti-roos) helpt vooral om de rode kleur zoveel mogelijk uit het haar te trekken. Ikzelf zou gewoon wachten tot je niet meer tevreden bent met je huidige kleuring, en het dan opnieuw verven. Crea heeft helemaal gelijk: kleuring pakt beter op "vies" haar, dan op schoon haar!
+ voor Crea!
Het is beter voor je haar even te wachten!
Verder moet je echt een paar weken tussen verf beurten laten zitten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer eerst de semi permanente haarkleuring er zover mogelijk uit te krijgen, om het mengen van de oude met de nieuwe kleur te voorkomen, dit kun je doen door Head en Shoulders op je droge haar te smeren en dit 10 minuten in te laten trekken, daarna kun je het uitspoelen, eventueel deze behandeling nogmaals herhalen, na 2 dagen kun je dan, zonder problemen van het mengen van de 2 kleurproducten je haar met een ander product kleuren, pas na 2 dagen omdat haarkleuring op schoon haar niet goed pakt.
Houdt er rekening mee, dat een ander product, al is het van hetzelfde merk en al staat er dezelfde kleurnaam op, anders kan zijn van kleur.
Heb je niet veel kleurkennis, vraag dan hulp bij een drogisterij waar ze echt advies geven, dus geen Kruidvat, maar een DA of Etos, daar wordt nog geïnvesteerd in goede cursussen, wat bij het Kruidvat niet het geval is.
Kies voor een product wat je moet mengen, dat zijn de permanente kleuringen, ze houden 6 tot 8 weken en je kunt als het uitgroeit een uitgroeibehandeling hiermee doen, zodat je niet met een half gekleurd koppie over straat hoeft.
Echte verf moet echt helemaal uitgroeien, maar heeft als nadeel dat het al je haren dezelfde kleur maakt, wat heel onnatuurlijk eruit ziet, het haar heeft van nature ook meerdere kleuren.
Henna heeft als nadeel dat je er niet met een chemische kleuring overheen kan kleuren, het is dus eens henna, altijd henna.