Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Scheermes met 1 mes, waar te koop?

Zijn er scheermessen zoals vroeger te koop? Of andere scheermessen die uit 1 mes bestaan? Waar zou ik die kunnen vinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik heb ze wel op rommelmarkten of antiek markten zien liggen koop er dan wel een slijpriem/steen bij en ontroest hem goed
Bij de kapper zou je het eens kunnen vragen waar deze ze koopt.
meestal zitten hier wel vervangbare mesjes bij

op deze site staan ze ook wel staat er bij tijdelijk uitverkocht ?


zoek anders even met de zoekterm

open scheermes
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe wil je zo`n klein en dun scheermesje slijpen met een slijpriem ?
Volgens mij wordt er zo`n klein scheermesje bedoeld in plaats van zo`n groot mes die de kappers vroeger gebruikten om jou te scheren .
Ja hoor, die kun je nog gewoon kopen. Zoek eens op veiligheidsscheermes of klik op de link. http://www.typicalformen.com/index.php?item=&action=page&group_id=10000006&lang=NL

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik begrijp nu dat je een open scheermes zoekt. http://www.scheerwinkel.nl/catalog/index.php?cPath=94_11
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt twee soorten scheermessen met een enkel mes die nog veel gebruikt worden. Te weten een straight (klapmes) en een double edge. Houd er rekening mee dat een straight veel oefening vergt en het in het begin ook erg lang duurt voordat je jezelf er goed mee kan scheren.

In de bron staat een heel artikel van iemand die een boek heeft geschreven over klassiek natscheren, op die plek kan je ook verschillende winkels en producten vinden die aangeraden worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij ons kun je ze bij de DA nog gewoon kopen, ze liggen wel achter de toonbank, dus je moet erom vragen, mijn vader gebruikt ze om verf van de ramen af te halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding