Hoe kan ik mijn haar snel laten terug groein als ik het kaal heb laten knippen?

Ik liet mij neef mijn haar knippen, maar sinds hij er niks van kan had hij mij uiteindelijk kaal moeten knippen. Hoe kan ik mijn haar snel laten teruggroeien?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

In principe moet de natuur gewoon zijn werk doen, maar je kunt een handje helpen door je haar niet te vaak te wassen, je hoofdhuid goed te masseren en voorzichtig te kammen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Rieneke1
6 jaar geleden
Als je je haar wast, dan masseer je toch meteen de hoofdhuid? Ik zou juist zeggen: dagelijks wassen! :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bij wassen masseer je wel, maar verwijder je ook natuurlijke olie uit je haar die de groei bevordert. Dus je kunt beter masseren dan wassen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wassen zeker niet dagelijks(!) Wassen met shampoo verwijdert de natuurlijke olien die je haar juist nodig heft gezond te blijven, het haar droogt juist sneller uit bij elke dag wassen.

Andere antwoorden (1)

Je kunt ervoor kiezen een maandje lang aminozuren te slikken.

_____________________________________________
Wat zijn aminozuren?

Het menselijk lichaam bestaat voor 20 procent uit proteïnen. Proteïnen, ook wel eiwitten genoemd spelen een sleutelrol in bijna alle biologische processen. Aminozuren zijn de bouwstenen van de proteïnen.

Aangezien een groot deel van onze cellen, spieren en weefsel uit aminozuren bestaat nemen ze veel belangrijke functies in ons lichaam waar: Aminozuren geven de cellen niet alleen structuur, maar zijn ook voor het vervoer en de opslag van alle voedingsstoffen van cruciaal belang. Aminozuren beïnvloeden de functies van organen, klieren, pezen of aders. Zij zijn essentieel bij wondgenezing en herstel van weefsel (vooral spieren, botten, huid en haren) en tevens voor het tegengaan van de negatieve gevolgen die in samenhang met stofwisselingsstoornissen staan.

______________________________________________
Wat doen aminozuren voor mijn haar?

Aminozuren voor de haren werken goed, maar de dosering is per product verschillend. De werking van aminozuren op je haar en hoofdhuid vind je hieronder in de link:

http://www.aminozuur.com/toepassingsgebieden/haren.html

______________________________________________

Wat moet ik dan gebruiken?

De beste aminozuren voor het haar zijn op dit moment die van Juvel-5, een Duits merk maar absoluut vooropstaand wat betreft kwaliteit en werking. Ik heb ze zelf tweemaal gebruikt en je merkt dat je haar vrijwel direct voller wordt en de groei bevorderd is na enkele dagen. Juvel-5 is duurder dan goedkope varianten die je bijvoorbeeld bij een natuurwinkel of drogisterij kunt halen, maar werkt in tegenstelling tot die producten dan ook echt beduidend beter.

Bestellen van Juvel-5 Haar-direct kan hieronder:
https://www.juvel-5.nl/haar-direct/

Veel success!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Min.
Je zegt dat eiwitten nodig zijn voor de groei van haren en dat je daarom pilletjes kunt slikken.
Waarom moeten de eiwitten uit pilletjes komen ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Erna55 Ik zeg dat niet, de (wetenschappelijk onderbouwde) bron in mijn antwoord zegt dat. Er bestaan essentiele en niet-essentiele aminozuren. De essentiele kunnen we uit onze voeding halen, de niet-essentiele maakt ons lichaam zelf aan. Nu is het zo dat onder bepaalde omstandigheden sommige niet-essentiële aminozuren door het lichaam tóch niet in de hoeveelheid geproduceerd kunnen worden die we nodig hebben. Zodoende kan het nodig zijn om deze aan te vullen door middel van supplementen met aminozuur. Het mag dan een relatief nieuw synoniem voor jou zijn, maar aminozuren zijn de bouwstenen van ons lichaam. Aminozuren worden soms ten onrechte in verband gebracht met krachttraining en bodybuilding, en de supplementen die men inneemt om zogenaamd gespierder te worden. Maar ze zijn absoluut niet te vergelijken met ordinaire pilletjes. Dank voor je min, je hebt vast goed je best gedaan je te verdiepen in de inhoud van mijn antwoord.
Erna55
6 jaar geleden
Aminozuren kunnen uit voedsel gehaald worden. Pilletjes zijn niet nodig. Je tweede bron :
" Zoals vele studies hebben aangetoond, is arginine van essentieel belang voor de haargroei. Arginine de voorloper van stikstofmonoxide is, wat voor de doorbloeding van belang is. Voor deze wetenschappelijke kennis werd in 1998 zelfs de Nobelprijs voor geneeskunde toegekend." Dit onderzoek ging niet over haargroei !
Erna55
6 jaar geleden
Vraagsteller is niet kaal geworden door een ziekte of "gebrek" .
De vraagsteller heeft zich kaal laten scheren.