Parabenen. Dit zijn overigens 'verdachte' stoffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Parabenen zitten niet in alle verzorgingsproducten! Bijna alle producten die wij bijvoorbeeld online verkopen zijn namelijk parabeen vrij en gebruiken natuurlijke ingrediënten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk! Ik let er ook op dat er geen conserveringsmiddellen in zitten. Maar de vraag was welke in cosmetica gebruikt worden en niet welke er niet gebruikt worden.
Alcohol , niet voor consumptie geschikt . :) Conservering's middelen , citroenzuur . Oliën uit bloemen geconserveerd en gezuiverd , gestabiliseerd . Zo lang de dop er op zit . Gezicht's crème kan ook heel goed zonder alcohol , vaak zit er wel iets bacterie dodend's in . Daarom potjes waar je met met je vinger in moet zijn niet hygiënisch . (ja ja:))dat bedoelde ik niet . gevaarlijker is oog make up die gratis mascara tester's ,of lipstick's die van koorts lip naar jouw iets gebarsten lippen gaan (herpes ).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
E330 is citroenzuur . Dacht ik .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de reactie. Ik wil graag zelf o.a. een reinigingsmilk maken. Op internet staan allemaal verschillende soorten alleen die zijn maar een week tot een maand houdbaar. Ik zou graag willen dat het ongeveer een jaar houdbaar is. Wat zou ik hier dan het beste in kunnen doen? Want ik denk dat alleen alchol niet voldoende is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar durf ik je GEEN advies op tegeven . Zelf voorzichtig diverse oplossingen uitproberen . ? Bekijk in winkels waar ze die reinigings melk verkopen op de verpakking , en maak een foto , en check thuis wat het is . En dan experimenteren net als Helene Rubinstein .
Antioxidanten. Deze gaan de oxidatie tegen. Oxidatie is een heel natuurlijk chemisch proces dat plaatsvindt bij contact met zuurstof. Denk maar aan ijzer dat roest. Voedingsmiddelen, maar ook cosmetica bederven sneller wanneer ze in aanraking komen met zuurstof. Om deze voedingsmiddelen en cosmeticaproducten langer te kunnen bewaren worden antioxidanten toegevoegd.

De meeste cosmetische crèmes bevatten antioxidanten. In eerste instantie dienen deze om de crèmes langer te kunnen bewaren. In tweede instantie is de cosmetica-industrie handig op de ‘antioxidantentrein’ mee gesprongen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In veel verzorgende produkten zitten conserveermiddelen,
zoals parabenen, of methylparabeen.En als je niet weet of
het nog houdbaar is, dan kijk je naar de houdbaarheidsdatum. Waar het parfum betreft, de geur vervliegt of bederft, na verloop van tijd.