Hoe kan je zelf een paar plukjes van je haar in een andere kleur verven?

Mijn haar is geblondeerd, en ik wil graag een paar zwarte plukjes erin. Ik heb geen zin om de kapper een fortuin te betalen. Maar ik weet ook niet goed hoe ik het zelf moet doen.

Weet iemand hoe dat moet?

4.4K

Het beste antwoord

Koop een strakke badmuts, prik er gaatjes in (eventueel met een perforator), zet hem op en trek met een haaknaald plukjes haar tevoorschijn. Die verf je zwart volgens de aanwijzingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Je heb ook bij winkels in kappersbenodigdheden van die mutsen waar de gaatjes al in zitten.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Voor mij is dit het beste antwoord, de andere antwoorden zouden ook een oplossing kunnen zijn, maar deze is het makkelijkste. Ik heb namelijk erg kort haar, dus vastmaken kan niet, en ik ben bang dat de folie weg glijd. Met de badmuts kan ik het haar ook goed uitspoelen, terwijl de rest veilig onder de muts zit. Dus voor mij in mijn situatie is dit het beste antwoord...stom want ik had het ook zelf kunnen bedenken :-S Nooit aan gedacht.

Andere antwoorden (2)

De methode met de badmuts is er een.

Een tweede methode is:

Maak de verf aan.
Leg repen aluminiumfolie klaar.
Neem de pluk die je wilt verven en doe daar flink wat verf op.
Rol de pluk haar vervolgens goed in de aluminiumfolie.

Op die manier hou je de geverfde plukken goed apart van je niet geverfde haren
en kan je precies bepalen welke plukken je wel of niet donker wilt hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een goede manier is:
je haar vast maken behalve de plukken die je wilt verven,
een pluk pakken, de pluk op een reep aluminium folie leggen en met een kwast deze in de gewenste kleur verven.
Dan vouw je het aluminium folie naar boven met het haar erin en wachten.
Daarna uitwassen zonder het haar dat vast zit.
Föhnen en dan kan je het weer bij je gewone haar doen.