Iemand tips tegen pluishaar?

Zoals je in de vraag leest heb ik heel veel last van pluizig haar. Ik zal even beschrijven wat ik er zoal mee doe.
Ik was het 1 keer in de week met neutrale shampoo en koud water.
Ik gebruik conditioner tegen pluis.
Ik gebruik elke week een masker van pure olie. Meestal kokos en daar slaap ik dan een nacht mee
Ik heb het altijd vast, of een staart, of een vlecht.
Ik houd het klitvrij, kam 1 keer per dag mijn haar.

Ik heb al heel veel geprobeerd, verschillende shampoo lijnen voor kroeshaar en pluis. Arganolie, olijf olie, kokos olie gebruik ik vaak maar heb niet echt het idee dat het helpt. Conditioner, crème. Mijn haar is wel heel zacht door alle producten maar de pluis blijft. Het is vgm alleen het bovenste laagje, daar onder is het gwn mooi donkerblond haar met een flinke slag. Maar dat zie je niet omdat er een kroezige, enorm pluizige laag over heen zit.

Wie o wie heeft een oplossing, al helpt het maar iets..

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Haar
2.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
mijn ultieme tip!!!!! ga op zoek naar de curly girl methode !!! ik raad je vooral de groep the curly girl cult aan!! deze methode heeft van mijn kroeshaar zulke prachtige krullen gemaakt t is even uit dokteren hoe je het beste kan beginnen en wat werkt voor je haar maar het is echt Amazing op de groeo staan ook before and afters

Antwoorden (3)

Je hebt je haar altijd vast, in een staart of een vlecht.
Dat is niet goed, mijn kapster vertelde mij dat haar meer lucht nodig heeft, dus los laten hangen. Niet dag en nacht, maar ook zeker niet *altijd* vastgebonden. Bovendien kan je last krijgen van meer dan gemiddelde haaruitval.

Vraag de volgende keer aan je eigen kapper wat deze voor oplossing aanraadt. Laat je niet meteen verleiden tot aankoop van hele dure merken. Nee, schrijf op/onthoudt wat het advies is en ga thuis verder met deze gegevens.
Eerst uitvogelen waarom je haar zo pluizig is en daarna actie, al dan niet met een nieuwe shampoo, olie, masker bv.

Beter is nu even te stoppen met de olie en de conditioner. Een keer per week wassen met een kindvriendelijke shampoo is prima. Niet föhnen en je haar niet nat kammen of borstelen. Hou dit een tijdje vol -weken tot maanden- en wacht het af. Niet ongeduldig worden, is belangrijk omdat resultaat niet meteen zichtbaar is.
Succes.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Tja, het probleem is een beetje dat ik me dood schaam als ik het los heb omdat het echt heel lelijk is. Voordat ik al die zooi gebruikte was het net zo erg alleen iets minder zacht. Ik heb al drie kappers gehad, alledrie een andere oplossing. Werkt niet.. ik weet ook niet waar het vandaan komt, het is verder niet klitterig, het is super zacht het pluist alleen heel erg.
Maar bedankt voor je antwoord!
Zelf heb ik hier juist erg last van als ik mijn haar kam als het droog is. Ik doe dit dan ook na het douchen wanneer mijn haar nog nat is. Eerst even je haar in de handdoek laten ‘drogen’ en het dan kammen met een gewone borstel met van die pinnetjes (dus niet zo’n borstel met van die haartjes). Wel douche ik dagelijks dus mogelijk is dit voor jou iets lastiger als je 1 keer in de week doucht.
Ook niet echt bevorderlijk voor je haar maar met een goede heat protector de stijltang er doorheen halen zou je ook nog kunnen overwegen misschien? Al is dit ook slechts een tijdelijke oplossing. Voor mij werkt het wel en die 5 minuten extra in de ochtend heb ik er wel voor over.
4 jaar geleden
Persoonlijk zou ik mijn haar 2 x per week verzorgen met Castorolie, dat is heel goed voor je haar en zorgt er ook voor dat je haar sneller groeit, dit kan je ook gebruiken bij je wimpers of wenkbrauwen. Als je er echt last van heb zou ik gewoon een aantal producten kopen die je haar verzorgt en in model brengt. Neem eens een kijkje in de “Yari” of bij de Kruidvat. Daar hebben ze meestal wel producten wat ook voor krullen/slag/afro whatever is. Je zou je haar ook eventueel kunnen stylen. (Zou ik je niet aanraden want het is namelijk behoorlijk slecht voor je haar, maar het is een optie. Een keer in de zoveel tijd is niet erg) Probeer dus vaker je haar los te doen. En als je het in een staart doe, zorg ervoor dat je de juiste producten hebt om je haar naar achter te krijgen