Hoelang moet ik mijn haarkleuring in mijn haar houden om mijn haar lichter te kleuren dan op dhaarkleuring?

Ik heb licht blond gekleurd haar en ben het beu en wil tijdelijk een semi permanente haarkleuring indoen chocolade bruin en moet dat 20 min in laten trekken maar ik wil het een tint of 2 lichter laten worden moet ik dan de kleuring langer of korter dan 20 min in trekken en hoelang? (De meesten gaam zeggen dat ik een ander kleur moet kiezen maar normaal gezien kan je je haar een tint lichter laten worden als op verpakking)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Haar
4.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij donker kleuren wordt fijn haar makkelijk 2 tinten donkerder dan verwacht. Bij dik haar blijft het vaak een tint lichter . En inderdaad die zgn anderen geven je al een goed advies
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kapperkort, waar haal je die informatie vandaan? Het donkerder of lichter uitvallen van de kleur heeft niets met fijn of dik haar te maken, waarschijnlijk is het haar beschadigd of poreus, in dat geval kan de kleur wel veel donkerder uitpakken.
Chocoladebruin is sowieso een donkere kleur.

Antwoorden (1)

De anderen hebben gelijk, kies een andere kleur. De kleur heeft 20 minuten nodig om
volledig tot zijn recht te komen, laat je het korter zitten, dan is de kans zeer groot dat
je een doffe, vale kleur eraan overhoudt. Langer laten zitten heeft in de meeste
gevallen geen effect op de kleur .
De kleur op de verpakking wijkt altijd af, van het resultaat dat je kunt verwachten, chocoladebruin is behoorlijk donker, als je van blond komt. Hopelijk heb je de bon nog en kun je het product ruilen voor een lichtere kleur.