Kan je met henna een paars blauwe kleur creéren?

Ik wil graag in men haar een paars blauwe kleur mar ik wil het niet met chemiese haarverf ik heb van men zelf al donker bruin haar ik heb het nog nooit geverfd.
Is het mogelijk?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3K
Ritsuka
6 jaar geleden
Bruin is lastig te kleuren, zeker in een kleur als paars.

Antwoorden (2)

Een echte paars blauwe gloed kan je van pure henna niet krijgen. De kleur die je haar van henna krijgt ligt aan je eigen haarkleur. Je zegt dat jij donkerbruin haar hebt dus je haar zal donkerrood/bruin worden. Er zijn verschillende soorten henna, uit een pakje en pure henna. In de henna uit een pakje zitten chemische stoffen. Wil je je haar dan weer verven zal je het eerst helemaal uit moeten laten groeien, omdat de chemische stoffen in de henna reacties kunnen vormen met die uit normale haarverf. Indien je met pure henna werkt heb je dit probleem niet met normaal verven, maar je kan het ook dan niet bleken/blonderen. Let dus goed op wat voor henna je haalt indien je hiermee gaat werken.
Je kan de kleur van de henna wel iets laten veranderen van kleur door middel van toevoeginen (zoals koffie, aubergineschil, citroensap). Je kan het haar wat bruiner/lichter/roder krijgen. Echter zal je geen paars/blauwe kleur kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Prima antwoord, met henna gaat dat inderdaad niet lukken, er is wel een haarkleuring zonder chemische stoffen waar je wel een paarse gloed mee kunt krijgen:
https://www.attitudeholland.nl/haar/body-sieraden/haarverf/purple-rain-semi-permanente-haarverf-paars-236-ml-arctic-fo/
Meer dan een gloed zal het ook hiermee niet worden, omdat je zegt donkerbruin haar te hebben(als je met een paarse stift een lijn zet op zwart papier, zie je de streep ook alleen als er het juiste licht op valt). Als je het echt paars/blauw wil hebben, zal je eerst je haar moeten (laten) ontkleuren.
Paars/blauw is een koele kleur, weet je zeker dat dat je staat? Bij twijfel ga naar de kapper en vraag een eerlijk advies.
Wil je je haar echt fel blauw/paars hebben zul je je haar moeten ontkleuren, chemisch dus. Wil je een gloed kun je kijken naar het merk Directions. Dit is een soort cremespoeling met kleur, wat je er dus weer uitwast na een aantal wasbeurten.