Citroen
Citroen kennen we al langer als natuurlijke highlighter. Toch gebruiken veel mensen dit middeltje verkeerd.

Zo gebruik je het: Mix 60 ml citroensap met 180 ml water. Giet het mengsel in een sprayfles. Spuit het goedje op je haar maar hou er rekening mee dat je hoofd niet doordrenkt geraakt. Laat het mengsel 2 uur op je haar en spendeer minstens 30 minuten van die tijd in de zon. Zie wel dat je geen citroensap op je huid hebt gekregen want zo heb je kans op blaren. Gebruik een conditioner op je haar voor en na het gebruik van citroen want je haar geraakt snel uitgedroogd.

Olijfolie
Olijfolie is niet enkel een geweldige conditioner, je kan er je haar ook lichter mee maken.

Zo gebruik je het: Kam een ruime hoeveelheid olijfolie door je haar. Ga nadien in de zon zitten of wandelen voor ongeveer een uurtje. Was de olie er nadien uit en laat je haar natuurlijk drogen. Resultaat: een natuurlijk hightlighting, en geweldig zacht haar. Herhaal de behandeling zo’n 3 maal per week tot je de juiste kleur te pakken hebt.

Kamille thee
Dit middeltje is vooral handig voor brunettes. Zij verkrijgen natuurlijk gouden highlights door het brouwsel te gebruiken.

Zo gebruik je het: Was je haar op een normale manier en spoel het nadien uit met een pot afgekoelde kamille thee. Laat het brouwsel in je haar en zet je gedurende een half uur tot een uur in de zon. Herhaal het ritueel om de dag tot je haar mooie gouden highlights heeft.
fremar
6 jaar geleden
Ivana
6 jaar geleden
Juist! Plus
Voor mensen die van nature blond zijn is er een heel eenvoudige natuurlijke manier om hun haar lichter te krijgen: in de zon zitten. Mijn haar is in een goede zomer drie tinten lichter dan in de winter. 'k Heb het zelfs meegemaakt dat een kapper vroeg of ik een coupe soleil in m'n haar had zitten, waarop ik antwoordde dat het wel een zonnebehandeling was geweest maar dan geheel gratis!
Amadea