Highlights zijn mislukt, wat nu?

Ik heb vandaag geprobeerd voor het eerst highlights in mijn ongeverfte haar te maken. Het is helaas niet zo mooi geworden. Het is een beetje vlekkerig. Mijn haar is normaal middelbruin, de highlights zijn niet heel licht geworden want ik had het er niet zo lang in laten zitten. Zo ik nu gewoon een pakje bruine haar verf kunnen halen en dat er weer overheen doen of ga je dat zien? Help!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ga nr de kapper . Het kan prima lukken een pakje bruin maar kan ook groenig uitslaan op de wat lichtere plukken . Succes
Ritsuka
7 jaar geleden
Laat de kapper het oplossen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kapperskort heeft gelijk, er is een kansje dat de haarverf op de geblondeerde plukken een groene gloed krijgen, maar ook kan het zijn dat de geblondeerde plukken lichter blijven na het verven dan de rest van je haar en dus zichtbaar, al zal dat minder zijn, dan nu het geval is.
Wil je de gok toch nemen, ga dan naar een winkel waar ze kleuradvies geven, de kans dat je je haarkleur te donker inschat is namelijk niet ondenkbaar.
Winkels die meestal wel goed advies geven, zijn de Etos, Da (voor zover nog aanwezig) en de kapperswinkel.
Maar het beste advies (ook al gegeven) ga naar de kapper en laat deze je haar kleuren, met eventueel mooie highlights.

Antwoorden (2)

Niet zelf gaan verven nu. Dit kan echt in een rare kleur uitpakken. Ga morgen even naar de kapper. Vraag advies, of laat hen je haar kleuren. En vraag hoe je dit kunt voorkomen de volgende keer.
7 jaar geleden
Hoi ,
Ik ben zelf kapster, dus kan je een passend advies geven.
Doe er alsjeblieft zelf geen bruine verf overheen dit word namelijk groen! Dit is natuurlijk niet wat je wilt.
Laat bij de kapper je haar voor pigmenteren, hierbij gaat er rode verf over je highlights heen waardoor het wat pigment bevat waardoor het niet groen word daarna doen ze er een spoeling/verf overheen in jou gewenste kleur.
Mijn advies, laat verven aan professionals over we doen deze opleiding niet voor niks! En niks zelf aan gaan doen hiermee maak je het probleem alleen maar erger! Succes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ook al ben je kapper, dan kun je hier nog geen passend advies geven zonder het haar te zien, veel mensen schatten hun haarkleur anders in dat het in werkelijkheid is, bovendien is het moeilijk te omschrijven voor een leek hoe het uiteindelijke resultaat is geworden. De vraagsteller heeft de highlights niet lang genoeg in laten werken, er is dus ook een kansje dat er nog voldoende roodpigmenten achtergebleven zijn, om er zonder voorpigmenteren een kleur overheen te zetten, daarom is het verstandig advies te vragen, aan iemand met verstand van kleuren, die het haar kan zien, dat kan zowel een medewerkster zijn van een drogisterij of kapperswinkel die hiervoor de trainingen heeft gehad, als de kapper.