Waarom moet bij vrouwen het make up eraf als ze gaan slapen?

Zelf doe ik het niet maar mijn moeder en mijn stiefmoeder zeggen dat ik het eraf moet halen. Waarom ? Zelf heb ik het nooit gevraagd want ik had er geen erge in

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe het ook maar 1x per week maar draag alleen maar oogschaduw en mascara dus geen foundation. Ik reinig mn gezicht dus wel maar mn ogen niet en heb nooit ergens last van gehad. Ik doe het al 20 jaar zo. Of het verstandig is is ten tweede natuurlijk. Kan me voorstellen dat als je iedere dag foundation opdoet dat het wel beter is om te verwijderen omdat je huid dan beter kan ademen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf doe ik ook niet veel op, mascara, oogschaduw en dat om wenkbrauw potlood. Soms doe ik faundation op.

Het beste antwoord

Je huid moet kunnen ademen. Als je je gezicht onder de make up hebt zitten dan krijgt je huid die kans niet en is de kans groot dat je een ongezonde huid met oneffenheden krijgt. Op die manier krijg je ook steeds meer puisten.
Met mascara slapen is ook slecht omdat de mascara zo hard word dat je wimpers tijdens je slaap kunnen afbreken. Wat ook gebeurd als je je mascara te lang op laat zitten is dat wanneer je het eraf gaat halen met een watje er meer wimperharen meegetrokken worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je kan bijv puistjes krijgen als je foundation erop laat zitten of andere irritaties. Verder is een fris gezicht ook wel fijn en vaak als je met mascara gaat slapen zit t sochtends helemaal onder je ogen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
DE make up moet er ook af omdat het kussen onnodig gekleurd wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je huid 's nachts gaat herstellen. Alle rotzooi gaat er dan vanaf, als je nog make-up op hebt als je gaat slapen dan kan je huid dat niet goed doen waardoor je sneller puistjes en andere onzuiverheden krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je versnelt het verouderingsproces van je huid. Want normaal kunnen 's nachts de cellen zich vernieuwen, maar als daar van alles op gesmeerd zit wordt dat belemmerd. Daardoor gaat je huid er op den duur grauw uitzien.
12 jaar geleden
Je porien moeten open staan voor zurstof. Vooral s avonds omdat het dan allemaal heelt en gereinigt wordt. Make-up stopt je porien waardoor je mee-eters en puisten kan krijgen. Daardoor moet je goed reinigen voor je gaat slapen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tuurlijk moet je je make-up erafhalen.
oogmake-up kan zorgen voor een oogontsteking.
foundation kan zorgen voor verstopte poriën.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet goed voor je huid als je porien constant dichtgesmeerd zijn door de make-up .
Je huid zal er op een gegeven moment niet meer fris uitzien en is zowiezo niet fris.
Stel dat je mascara laat zitten...dan brokkelen op een gegeven moment de ooghaartjes af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nadat het beter is voor je huid, is het ook fijner voor je beddengoed en het zorgt dat je de volgende dag geen monster in de spiegel ziet ;).