Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom moet bij vrouwen het make up eraf als ze gaan slapen?

Zelf doe ik het niet maar mijn moeder en mijn stiefmoeder zeggen dat ik het eraf moet halen. Waarom ? Zelf heb ik het nooit gevraagd want ik had er geen erge in

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe het ook maar 1x per week maar draag alleen maar oogschaduw en mascara dus geen foundation. Ik reinig mn gezicht dus wel maar mn ogen niet en heb nooit ergens last van gehad. Ik doe het al 20 jaar zo. Of het verstandig is is ten tweede natuurlijk. Kan me voorstellen dat als je iedere dag foundation opdoet dat het wel beter is om te verwijderen omdat je huid dan beter kan ademen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf doe ik ook niet veel op, mascara, oogschaduw en dat om wenkbrauw potlood. Soms doe ik faundation op.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je huid moet kunnen ademen. Als je je gezicht onder de make up hebt zitten dan krijgt je huid die kans niet en is de kans groot dat je een ongezonde huid met oneffenheden krijgt. Op die manier krijg je ook steeds meer puisten.
Met mascara slapen is ook slecht omdat de mascara zo hard word dat je wimpers tijdens je slaap kunnen afbreken. Wat ook gebeurd als je je mascara te lang op laat zitten is dat wanneer je het eraf gaat halen met een watje er meer wimperharen meegetrokken worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je kan bijv puistjes krijgen als je foundation erop laat zitten of andere irritaties. Verder is een fris gezicht ook wel fijn en vaak als je met mascara gaat slapen zit t sochtends helemaal onder je ogen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
DE make up moet er ook af omdat het kussen onnodig gekleurd wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden