Is het waar dat je van foundation juist meer last van puistjes krijgt?

Ik gebruik het, om rode plekken en pukkeltjes te camoufleren en inderdaad, je ziet er minder van maar, ik hoor wel af en toe van mensen dat het juist slecht is om het op te doen, omdat er iets in die foundation zit waardoor je meer puistjes krijgt, en daardoor meer foundation gaat kopen om dat weer te camoufleren. Is dat waar?
Ikzelf gebruik cream-to-powder compact foundation van de Hema.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6K
Kimath
12 jaar geleden
ik heb er zelf wel last van, als ik het eens op moet voor een opdracht haal ik het er daarna zo snel mogelijk weer af met van die reinigingsdoekjes. Mijn huid ziet er veel beter uit nu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is nu een nieuwe creme op de markt. BB van Garnier. Werkt perfect de rode pukkeltjes en plekjes te camoufleren.

Antwoorden (6)

Vroeger zei men inderdaad dat al die troep die je op je gezicht smeert de porien afsluit en dus de talgklierwerking in onbalans raakt.

Tegenwoordig zijn de foundations veel luchtiger en beter voor je huid.

Maar:
Alles staat of valt met hoe goed jij je huid schoonmaakt.
Er iets opsmeren is een ding.
Maar het moet er wel iedere keer, iedere dag heel goed af. Dat doe je 's avonds en dan gebruik je een nachtcreme voor jouw huid geschikt.

Verder heb ik gehoord dat mensen wier acne erger werd door foundation, overgestapt zijn op de goedkope poeder van het Kruidvat, merk Catrice.

Het hangt dus echt ook veel van jouw persoonlijke huid af en waar je tegen kan of niet.

Lees ook hier:

http://www.goeievraag.nl/vraag/huid-foundation-poeder-hele-gezicht.64036

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.youtube.com/watch?v=b5iWCDt5Kf0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt helemaal, je bent alleen de basis, de dagcreme vergeten, +
Kimath
12 jaar geleden
Vooral het reinigen is super belangrijk 's avonds +
ik krijg puistjes van chocola en mijn menstruatie. Ook kan ik niet tegen sommige merken cosmetica, dus dat hangt van je huid af. Schoonmaken is ook nodig, genoeg water drinken ook. Een dagcreme eronder is belangrijk, maar een nachtcreme daar geloof ik zelf niet in. Ik denk dat het een uitvinding van de cosmeticaindustrie is en dat het beter is voor je huid 's nachts vrij te kunnen ademen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb zelf 2 jaar lang hele erge acne gehad, en gebruikte foundation. nu ben ik overgestapt op een foundation op waterbasis (en niet op olie), dat is veeeel beter voor je huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hee hallo, ik gebruik ook foundation van de hema alleen niet die, wat ik doe is eerst dagcreme aanbrengen en dan foundation dan heb je ook minder snel kans dat het je huid in trekt en bij mij helpt het, succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over het algemeen krijg je niet meer puistjes door het gebruiken van foundation.

Het kan dan wel weer aan de soort foundation liggen.
Je huid kan bijvoorbeeld niet tegen een foundation op oliebasis. of er zitten ingrediënten in waarvan je huid op volle toeren gaat draaien en je puistjes krijgt.
Maar dat geld niet voor foundation gebruik in het algemeen.

Je hebt zelf foundation die heel goed zijn voor je huid!

BB Creams zijn dat, is razend populair in Azië.
Het is begonnen met het gebruik in Duitsland.
Daar werd het aan mensen gegeven die littekens hadden van laser behandelingen of iets dergelijks.
Er zitten bestanddelen in die je huid helpen kalmeren en regenereren. Tegelijkertijd geeft het een dekking zodat littekens niet opvallen.

Foundation hoeft je puistjes dus niet te verergeren, dat ligt aan het product en de ingrediënten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Waarschijnlijk heb je de BBcream reclame van Garnier wel gezien op TV. Deze word niet aangeprezen door de meeste mensen omdat hij gewoonweg niet zo goed is. skin79 hot pink super plus beblesh balm is degene die het meest word aangeprezen. En ik vind hem zelf ook erg fijn.
Ze zijn dan wel weer wat minder dekkend dan een gewone foundation.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je vloeibare foundation gebruikt en je bent nog jong heb je best de kans dat je meer puisjes en mee eters krijgt
je kan beter concealer gebruiken.