Hoe noem je een make-up product dat gebruikt wordt om af te poederen?

Je hebt primer, foundation, concealer..
De laatste stap is vaak om je gezicht af te poederen.
Hoe heet zo'n product dat gebruikt wordt om af te poederen?
Is er nog een andere naam voor dat simpelweg 'poeder'?
Want met poeder kan ook bijv. een blush bedoeld worden.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

In Amerika noemen ze het 'setting powder'
Je kunt het best een product gebruiken zonder Silica. Dit spul zorgt voor een witte flash back in flitsfotos en dat geeft niet de beste foto's op feestjes.......

Je hoeft trouwens niet altijd een poeder te gebruiken op je concealer.
Je moet geen poeder over crème producten doen (denk aan een contour stick of een Cream blush) dan gaat het er 'cakey' uitzien en Google maar hoe dat eruit ziet
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb jou antwoord als beste gekozen, omdat je me nog de tip hebt gegeven voor een product zonder silicea. +

Andere antwoorden (3)

Compact powder/poeder of losse poeder.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank je!
Een andere naam is bv 'compactpoeder' , dit is iets anders dan blush.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
je hebt twee soorten matte poeder: losse poeder en vaste poeder. ook heb je verschillende soorten kleuren bijvoorbeeld beige (huidskleurige) tinten of witte poeder. de vaste poeder word compact fixing powder genoemd en de losse poeder wordt loose fixing powder genoemd.
foto linksboven : witte compact fixing powder (deze gebruik ik zelf & vind ik persoonlijk de beste werking hebben).
foto rechtsboven : witte loose fixing powder.
foto linksonder: beige compact fixing powder.
foto rechtsonder : beige loose fixing powder.