Hoelang duurt het als nagelbijter voor je mooie nagels hebt als je stopt?

Hopelijk zegt de vraag genoeg

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
22.1K
Amadea
7 jaar geleden
Als je heel lang hebt nagelgebeten is er helaas kans dat het nooit meer mooie nagels worden....
Maar je kunt kunstnagels op laten plakken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is echt per persoon verschillend en ook nog, wie zegt dat dit überhaupt lukt. Het is in eerste instantie al moeilijk om ze te laten groeien, dat ze niet afbreken of splijten en scheuren, laat staan mooi langer worden en blijven dus. Ik ken iemand die in de 40 was en ineens ophield met nagelbijten, 10 jaar later had zij ijzersterke nagels, maar mooi waren ze niet.
Succes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ikzelf ben ook gestopt met nagelbijten. Ik ben op dit moment 15 jaar en bijt al zolang ik me kan herinneren op mijn nagels. Toen ik 14 was probeerde ik te stoppen maar dit mislukte net zoals meerdere keren daarna. Nu bijt ik al 1 maand geen nagels meer omdat ik mijn tanden te gevoelig heb gekregen door het nagelbijten. Ik ben ongelooflijk trots op mijn nagels maar mooi zijn ze niet. Het roze gedeelte van mijn nagels zijn erg klein en het witte gedeelte is op de ene plek bijna doorzichtig en op de andere plek mooi wit. Ook zijn mijn nagels niet gelijk en erg zwak. Ik ben nu al een maand gestopt maar de lengte van mijn witte nagelgedeelstes halen nog maar net 4mm. Ik hoop dat dit bij jou anders is!

Antwoorden (4)

Dat is per persoon verschillend; het hangt af van hoe snel je nagels groeien en de lengte die je zelf mooi vindt. Ik zou uitgaan van een aantal weken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja en hoelang je al nagels bijt..en of je nagelbed erg beschadigd zijn,kan het soms wel 4 maanden duren
Nagels groeien gemiddeld met 0.1mm per dag.
Afhankelijk van hoeveel mm je eraf gebeten hebt en hoe lang je je nagels wilt, kan het 50 dagen ( 1/2 cm ) tot 100 dagen ( 1 cm ) duren.
7 jaar geleden
Het gaat heel gauw hoor. Tenminste bij mij. In ca. 10 dagen heb je weer prachtige nagels, niet te lang en niet te kort.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het lijkt vaak lang te duren bij nagelbijters voordat je mooie nagels hebt, ik spreek uit ervaring. Ik ben nu ook pas echt een paar weken gestopt, zonder hulpmiddelden zoals acrylnagels.

Maar door het bijten is je nagel niet aan je huid gehecht en er kan redelijk wat tijd overheen gaan om dat voor elkaar te krijgen. Tevens zijn je nagels ook een stuk gevoeliger voor scheurtjes en zijn ze dunner omdat ze niet zijn gewend om sterk te hoeven zijn want elke keer beet je het toch af. Door de scheurtjes die in je nagels komen, breken ze ook vanaf de top in kleine stukjes af waardoor het lijkt alsof ze niet doorgroeien.

Het is een kwestie van geduld en verzorging. Probeer nagelharder uit, dat bevorderd de stevigheid van je nagels en als je een scheurtje hebt, niet eraf scheuren of knippen. Rustig 1 kant op vijlen met een vijl, ga niet van links naar rechts en weer terug, daardoor kan je juist weer extra scheurtjes.