mag een kapper dit doen?verplicht heel het pakket.

ik vroeg de kapper wat kost enkel knippen,dit kreeg ik als antwoord terug,De prijs voor dames knippen is € 29,95.

De haren worden gewassen, geknipt, hoofdhuidmassage, en gedroogd incl producten. Dus er komt niets extra’s bij.

maar ik heb geen behoefte aan massage ,mijn haar was ik altijd van te Vooren,dus ook niet nodig en exstra producten ook niet en droog maken ook niet.

ik kreeg als antwoord terug kan niet enkel knippen ,dit zit in het pakket. dus verplicht afname.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
De kapper bepaald zelf zijn prijs en de behandeling die hij wel of niet geeft.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij 'knippen' komt dit er bij deze kapper gewoon bij. Je kunt ervoor kiezen die extra's niet te willen, maar dan zul je toch die € 29,95 moeten betalen.
Deze kapper biedt iets aan, het is aan jou om ermee akkoord te gaan - of niet. En anders zul je wellicht een andere kapper moeten zoeken die goedkoper is en deze extra's niet biedt bij het knippen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarom zou een kapper niet alleen een pakket aan mogen bieden? Dat wordt dus gewoon naar een andere kapper gaan. Vrijheid, blijheid.
In een supermarkt bv kun je ook niet altijd één blinde vink kopen, maar alleen een pakket.
Ritsuka
7 jaar geleden
er zijn genoeg kappers in Nederland, dan kies je gewoon een andere.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik geloof er niks van dat je verplicht bent om alles af te nemen. Natuurlijk kun je je wel enkel laten knippen. Ik kán mijn haar niet laten wassen bij de kapper, omdat ik niet in hun stoelen kan zitten en al helemaal niet met m'n nek zo achterover kan liggen. Ik neem dus ook in feite maar een deel van het pakket af. Dat wil echter nog niet zeggen dat ik ineens recht zou hebben op korting omdat ik mijn haar daar niet laat wassen. Een kapper mag zelf bepalen wat hij rekent voor knippen en ook zelf bepalen of dingen als wassen bij die ene prijs in zitten of dat ze hier apart geld voor rekenen. Als ik geen kapper wilde met een alles-in-één prijs, zou ik naar een andere moeten gaan. Alleen rekenen andere kappers in mijn woonplaats nog meer voor alleen het knippen dan mijn kapper rekent voor wassen, knippen en stylen bij elkaar (en waar ik me dus alleen laat knippen). Dus ik blijf gewoon. En geen haar op mijn hoofd (lol) denkt eraan om te vragen of ik korting zou kunnen krijgen vanwege het feit dat ik thuis mijn haar al laat wassen. Of vanwege het feit dat ik soms langer moet wachten omdat niet alle kapsters lang genoeg zijn om er goed bij te komen terwijl ik in mijn elektrische rolstoel blijf zitten. Voor jou geldt hetzelfde: jij bent vrij om een kapper te kiezen, de kapper is vrij in het aanbod en de prijs daarvan. Als je het daar niet mee eens bent, kun je nog altijd met je voeten stemmen.

Antwoorden (1)

Een kapper mag vragen wat hij wil. Zowel wat de prijs betreft als wat hij hiervoor levert.
Zelf zou ik snel een kapper zoeken die alleen knipt voor een normale prijs.
SimonV