Kan je je lichaam wassen met shampoo?

Soms is de douchegel op en gebruik ik bijv Adrelon kleurenshampoo om mijn lichaam te wassen. Kan dit gewoon of is dit niet goed voor je huid?

(Je hebt ook flessen die zowel voor haar en lichaam bedoelt zijn, maar die bedoel ik niet)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Advies kijk eerst eens op een fles shampoo wat voor stoffen er allemaal inzitten, misschien toch maar zeep gebruiken dan ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als je shampoo op is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou ik mijn haar een keer niet wassen. Mijn haar hoeft niet elke dag, mijn lichaam wel :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang als er maar 'NIEUW !" op staat.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je je haar wassen met douchegel als de shampoo op is, dat gebeurt mij wel eens :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb het een keer gedaan, maar me haar werd er een beetje droog van en ging erg klitten :) Misschien dat het voor mensen met stekelhaar wel kan?

Het beste antwoord

Het kan geen kwaad.
Als je je haar wast onder de douche loopt de shampoo ook over je lichaam. Het nadeel van shampoo is dat het ontvet dus als je je continue met shampoo wast zou dit tot gevolg kunnen hebben dat je huid iets droger wordt. Hierdoor kan de huid ook iets gevoeliger worden voor b.v. schimmels. Dit gebeurt dus niet als je je een keertje met shampoo wast!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Haha, daar hebben van Kooten en de Bie eens een geweldige sketch over gemaakt: Heb je per abuis je lichaam ingezeept met shampoo? Blijf rustig! Raak niet in paniek! Spoel zo voorzichtig mogelijk je lichaam af, en waarschuw onmiddelijk een arts! Vermeld daarbij gelijk het gebruikte merk shampoo!

Maar alle gekheid op een stokje: Ga lekker je gang, shampoo is natuurlijk ook zeep, alleen meer toegespitst op het wassen van haar ipv huid.
Wie weet is het wel ideaal voor jouw lichaam!
Er zal vast wel een reden zijn waarom shampoo vooral goed voor je haar is en douchegel vooral goed voor je huid. Dus ik zou het niet levenslang doen.
Maar zo af en toe eens kan natuurlijk geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan geen kwaad. maar weet wel dat de huid (net zoals alle zeep) heel erg uitdroogd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen wassen zich met shampoo maar dat is niet zo goed lees verder op deze link:http://www.purelijfkracht.nl/wassen_douchen_baden

Toegevoegd na 7 minuten:
http://www.purelijfkracht.nl/gezond_zonnen

Toegevoegd na 12 uur:
http://www.purelijfkracht.nl/wassen_douchen_baden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Shampoos zijn vaak milder dan douchegel. Niemand wil immers een bos stro in plaats van mooi haar, en je hoofdhuid smeer je ook niet in met bodylotion na het douchen.

Het kan dan ook geen enkele kwaad. Kijk wel uit als het kleurshampoo voor rood of bruin haar is: die voegen wat kleur toe aan het haar, en niemand heeft graag dat de haartjes op bijvoorbeeld zijn armen donkerder worden.

Wat trouwens nog beter is: niet iedere dag zeep (of het nu douchegel of shampoo is) gebruiken om je lijf te wassen. Dat is nergens voor nodig, zo vies wordt je echt niet in één dag dat je het er niet met alleen water af kan spoelen. Je droogt er alleen maar je huid mee uit, die talg die je er zo keurig afwast met zeep is een beschermingslaagje voor je huid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is waar maar zeep ruikt lekker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bodylotion, deodorant, haarconditioner, dagcreme, parfum en wasverzachter ruiken ook lekker. Vreemd genoeg komen mensen die allemaal gebruiken op mij over als een stinkbom. Vaak ruiken ze dat zelf niet: als je de hele dag wordt omgeven door een geur, raken je geurreceptoren verzadigd, waardoor je niet merkt dat de geur overweldigend is. Persoonlijk vind ik schonemensenlucht aangevuld met een subtiel geurtje veel lekkerder dan zeep-en-al-die-andere-dingen-door-elkaar-lucht.
ik doe dat zelf ook wel eens,als ik te laat merk dat mn douche schuim weer op is.en ik vergeten ben nieuwe te kopen..dan maar lekker soppen met shampoo..