Hoe vaak kun je je nagels lakken met een potje nagellak van 15 ml?

Of ligt dit aan het merk? En misschien kun je er minder lang mee doen als de nagellak uitdroogt? Dat laatste ga ik maar even niet van uit. Dus gewoon de vraag zoals hierboven.

Heb zelf nooit getest hoe lang je met nagellak kunt doen, dus was er eigenlijk wel benieuwd naar ;)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
13.5K

Het beste antwoord

Dat is een vraag die vrijwel niet te beantwoorden is.
Er zijn er veel variabelen.
Merk van de lak?
Ouderdom? ( nieuw lakt beter, ouder is soms vrij dikke massa )
Soort nagels?
Hoe lang zijn ze?
Speciale effecten erin verwerken?
Leg je eerst een grondlaag (olie) /op het einde een toplaag of lak je gewoon met de bedoelde kleur.
Hoeveel lagen leg je?
Lak je zowel voeten als handen in dezelfde kleur op dezelfde dag?
...

Toch kan je een beetje gaan rekenen en redeneren.
Ik ben even gaan kijken naar mijn kleinste flesje nagellak.
Dat is er eentje van 5ml ( goedkoop type van kruidvat ) daar heb ik 4 keer mijn nagels al mee gelakt (handen, meerdere lagen, vrij korte lengte ) en dat pot je zit nog voor meer dan de helft vol.

Dus zou je kunnen gaan voort rekenen. Je doet zeker 8 keer met zo'n klein potje en dus ook minimaal 24 keer met een 15ml flesje.

Let nu wel,... Dat is voor mijn nagels ( zie bovenvermelde variabelen ) op mijn manier van lakken. Kan net zo goed zijn dat jij van dezelfde type nagellak geen 2 maar 3 lagen moet leggen of ...

De kwaliteit van de lak zorgt er dan weer voor dat die langer blijft hangen ( voorbeeldkleur is de volgende dag al aan het afschilferen ) en je dus langer niet moet lakken. Ergo langer toekomt met die '24' beurten.

Hopelijk heb je hier iets aan.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

zoals je zelf al zegt, ligt het een beetje aan het merk en aan het kwastje. want sommigen nagellakken kun je bijvoorbeeld 5 keer mee lakken, en andere 3 of 4 keer. het ligt ook een beetje aan de prijs, en aan hoe lang je het erop laat zitten! want dan hoef je minder vaak te lakken (:
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is niet te beantwoorden, je hebt ook korte en lange nagels, brede en smalle nagels, ook dat heeft invloed op het verbruik. Duurdere lak is vaak wel zuiniger in gebruik, maar veel zal het niet uitmaken.