Hoe verwijder je kneedgum uit je haar?

Een meisje uit mijn klas kreeg kneedgum (ofwel poster pritt) en haar moeder vroeg hoe het verwijderd kon worden zonder het af te knippen.

Toegevoegd na 42 seconden:
Een meisje uit mijn klas kreeg kneedgum (ofwel poster pritt) in haar haar en haar moeder vroeg hoe het verwijderd kon worden zonder het af te knippen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16.4K

Het beste antwoord

Hoe verwijder je kauwgom of kneedgum uit je haar?
Waar in het volgende stukje de term kauwgom wordt gebruikt, mag je ook kneedgum lezen.
Wanneer je onderstaande stappen toepast, dan verwijder je de kauwgom uit je haar zonder dat er een schaar aan te pas hoeft te komen.

De eerste aktie die je moet doen moet je zo snel mogelijk uitvoeren. Scheid de pluk haar waar de kauwgom in zit van de overige haren. Wanneer je dit niet snel doet, dan raken er steeds meer haren vast in de kauwgom en wordt het verwijderen ervan een grotere klus.
Pak een pot met pindakaas en neem een klodder pindakaas op je vingers. Heb je geen pindakaas in huis, isoleer de pluk haar door er wat aluminiumfolie omheen te wikkelen. Laat iemand een pot pindakaas halen of vraag bij de buren om wat pindakaas.
Werk de pindakaas door de kauwgom heen. Tijdens het kneden merk je dat de kauwgom uiteen begint te vallen in kleinere stukjes. Blijf kneden totdat je bijna geen stukjes meer voelt.
Was vervolgens het haar met shampoo en spoel goed uit met water, was daarna het haar nogmaals met shampoo en spoel weer goed na. Dit om er zeker van te zijn dat alle kauwgom verwijderd is en dat er geen vet van de pindakaas meer in het haar zit.
Waarschijnlijk is nu alle kauwgom uit het haar verdwenen. Kam het haar goed door om te zien of er toch geen resten kauwgom zijn achtergebleven. Wanneer je toch nog wat kauwgom vindt, dan herhaal je het hele proces.