Kan een likdoorn in je teen gaan ontsteken ?

Ik heb al een paar jaar regelmatig een pijnlijke ontstoken rood blauwe teen. Met een paar weken gaat het vanzelf weer over. Wat kan dat zijn ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Amadea
7 jaar geleden
Geen likdoorn in elk geval. Want die gaat niet vanzelf weer weg.
Erna55
7 jaar geleden
Wanneer je teen weer ontstoken raakt doe je er goed aan om de huisarts ernaar te laten kijken.
Amadea
7 jaar geleden
Is er misschien verband met het soort schoeisel dat jij draagt?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna 55 HA denkt dat het waarschijnlijk winterteen is. Maar het jeukt niet wel 14 dagen veel pijn wat vanzelf weer overgaat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea HA zegt waarschijnlijk winterteen. Maar winterteen jeukt en bij mij niet. Wel heel erg pijnlijk 14 dagen . En het gloei heel erg en pijn rood / blauw.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea je vroeg of het misschien aan schoeisel lag . Vroeger wel veel op hoge hakken gelopen maar nu al zeker 30 jaar niet meer. En overdag thuis loop ik op sokken of pantoffels .

Het beste antwoord

Dat kan geen likdoorn zijn, maar wel:
- een afwijkende stand van de teen. Daardoor kan een knobbeltje op het gewricht ontstaan en als dat door jouw schoenen in knel komt te zitten kan dat leiden tot een ontsteking.
- slijtage van het teengewricht. Dan kan de teen verstijven waardoor je de loopbeweging niet goed kunt afwikkelen en daardoor gaat de teen pijn doen. Dat kan komen door een te kleine schoen en dus worden verholpen door ruimere schoenen te kopen, of steunzolen of een teenkussentje te gaan dragen.
- een ingegroeide teennagel. Misschien knip je de nagel verkeerd, waardoor deze in de hoeken gaat ingroeien en dat kan een ontsteking veroorzaken.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beste Amadea . Dank voor je reactie . Ja kan zijn te kleine schoenen vroeger. Veel hoge hakken gedragen met punt. Maar ik heb nu al jaren een stekend gevoel in 1 teen waar ook een knobbel op zit met eelt. Maar nu sinds 2 jaar voelt het of de teen ontstoken is. Ik heb het niet het hele jaar door. Als het kouder wordt dan begint het in alle hevigheid. Gloeien rood, paars blauw en de huid lijkt ontstoken . Deze crisis duurt zo'n 3 weken en dan ebt het weer weg. Arts denkt aan winterteen . Maar een winterteen jeukt toch ? En dat is bij mij niet het geval. Als het lukt zal ik een foto meesturen . Vr Gr Lobke
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank je wel Amadea. Ik vind dit het beste antwoord .