Hoe krijg ik een koelere tint in mijn haar?

Hoi allemaal,

Ik heb een hele tijd geleden mijn haar wat donkerder geverfd, van midden/donkerblond naar iets meer donkerder blond. Had de verf bij de kapperszaak gehaald en beviel me goed. Na enige tijd werd de kleur iets minder en ontstond er beetje een rossige gloed/kleur. Na ongeveer twee maanden besloot ik het opnieuw te verfen, dit keer met as goudblond (van de drogist, loreal) om er een koelere tint in te krijgen. Helaas mocht het niet baten en bleef dezelfde kleur zitten.

Na weer twee maanden te hebben gewacht besloot ik weer te proberen de kleur wat koeler te maken, dit keer met Herbatint Donkerasblond 6C. Dit product bevatte geen ammoniak waarvan ik begreep dat het beter is om een koelere tint te krijgen. Nu is de kleur behoorlijk donker uitgevallen met nog steeds een wat te pure kleur naar mijn mening, het lijkt wat op een chocolade donkerbruine kleur. Nu vind ik het wel mooi dat het donker is alleen zou ik wel heel graag een koele/as tint willen hebben.

Heb voorbeelden in de bijlage toegevoegd.

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet.

Noah

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (2)

Hoe vaker je je haar verft, hoe beschadigder het haar en hoe meer pigmenten er in opgehoopt liggen, hoe minder voorspelbaar het resultaat. Vooral als je naar een lichtere kleur wilt; dan loop je het risico te einigen (tijdelijk, dat wel) als een wandelend paasei. Als je al een rode tint in je haar gehad hebt en een bruine, kan het zomaar groen of oranje worden ; dat wil je vermoedelijk zeker niet

Je kunt beter je haar nu even een tijdje rust geven en uit laten groeien, en later als je weer je eigen haarkleur hebt de kapper (een goeie) het opnieuw laten verven. Al dat geverf is ook niet zo goed voor je haar EN je lichaam.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens zal deze kleur ook vanzelf, net als alle haarverf, met de loop van de tijd lichter worden, vooral als je een agressieve shampoo gebruikt (Head en Shoulders bijvoorbeeld ; pas op met en gevoelige hoofdhuid !!)

De beste manier dus om een wat koelere tint in je haar te krijgen is : geduld, en even wachten voor het beste resultaat. Niet BLIJVEN klootviolen met verven en bleekmiddelen door elkaar heen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoi Marleen, Bedankt voor je antwoord! Om mijn haar zo min mogelijk te beschadigen liet ik na elke verfbeurt er ongeveer een maand tussen zitten voordat ik weer iets opnieuw ging proberen, ook heb ik elke keer een tint gepakt die donkerder was dan de kleur die ik op dat moment had. Ik ga je advies opvolgen en mijn haar een lange tijd met rust laten en vervolgens langs de kapper gaan :). Nogmaals bedankt!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Twee maanden ertussen bedoel ik, niet een maand haha :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Grote kans dat je gelijk hebt, het haar kan verzadigd raken met haarkleuring. Wat je buiten het advies van Marleen nog kunt proberen, is een uitwasbaar product of een kleurversteviging in een astint aanbrengen. Een uitwasbaar product legt een laagje om je haar heen en houdt rond de 4 tot 8 weken, een kleurversteviging verdwijnt de volgende wasbeurt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoi Crea, Bedankt voor je advies, welk uitwasbaar of kleurversteviging product zou je aanbevelen?
Blondspray van de Kruidvat zou ik echt aanraden. Die maakt het kleur veel lichter. Je hebt ze trouwens in aller kleuren. Veel succes en schrijf snel terug wat je nog hebt gedaan.