veranderd je seizoenstype qua uiterlijk, wanneer je bv je huid bruin maakt met spraytan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Ik snap de vraag niet. Als jij bruin haar hebt en je haar verft word je geen blondje. Waarom zou je van wel seizoenstype veranderen als je je huid kunstmatig een andere kleur geeft?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, welk kleurtype je bent verandert hier niet door. Grote kans dat je de verkeerde kleurkeuze maakt hiermee, het kleurtype dat je bent, bepaald welke kleuren je goed staan, ook met spraytan kun je de verkeerde keus maken. Het meest opvallende voorbeeld hiervan is, als iemand de verkeerde haarkleuring kiest, vrij veel mensen valt het dan op dat dat de verkeerde keus is geweest en dat het je gewoon niet staat. .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat betekent 'seizoenstype'?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volgens mij is dit hogere vrouwenkleurwetenschap: http://www.firanet.nl/beauty-tips/kleurtype-en-kleding-advies/

Antwoorden (1)

Een spray-tan (of make-up) verandert je huidskleur wel een beetje, maar niet per se de "ondertoon" van je huid, en die bepaalt vooral welk kleurtype je bent. Of je moet er genoeg op spuiten om een wortelkleur te krijgen. Een natuurlijke bruine tint van de zon zal in de praktijk altijd matchen met je kleurtype, omdat nogmaals de ondertoon niet verandert, en een uitgesproken zomertype, bijvoorbeeld, zal ook van nature niet heel bruin worden.

Maar eerlijk gezegd, als je zo heftig met je uiterlijk aan de slag gaat, moet welk kleurtype je bent je eigenlijk ook niks uitmaken ; bij een oranje hoofd staan natuurlijk andere kleuren dan bij een natuurlijke huidskleur, en nep is het toch al, dus nog wat meer nep maakt dan weinig verschil meer.

Met een spraytan,die altijd een onnatuurlijke bruinoranje tint geeft , kun je eigenlijk alleen nog maar "herfstkleuren" mooi dragen. Grappig genoeg dragen juist ...dames...die dat doen, bij voorkeur de felle zomertinten, waardoor het oempa-loempa-effect versterkt wordt.

Dus het antwoord is eigenlijk ja en nee; een beetje natuurlijke verkleuring heeft geen invloed op je kleurtype, een dikke laag spraytan die je huidskleur onnatuurlijk maakt WEL, maar eigenlijk altijd maar één kant op; die van het herfsttype, het enige type met geel-oranje ondertoon in de huid. (Alleen is het dan een oranje boventoon).

(Ik vond die kleurentoestand vroeger altijd een beetje onzin-grootdeels nog steeds wel, je moet dragen wat je lekker vind en je niet volledig laten leiden door een kleurenwaaier) maar ben een paar keer bij een kleurenanalyse aanwezig geweest, en inderdaad, hoewel het niet zo heel zwart-wit is, zijn er wel degelijk kleuren die je absoluut niet of juist heel goed kunnen staan in relatie met je huidskleur. Verrassend genoeg ZELFS als je de kleur die de persoon aan heeft niet ziet, maar alleen het hoofd. Hoe dat werkt weet ik niet, maar vooral bij heftige kleuren als fuchsia of paars (kleuren met veel blauw en rood er in) ZIE je de gloed in het gezicht veranderen. En als dat niet je kleur is, is het vreselijk. )
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus jij wil zeggen dat dit er onnatuurlijk uitziet?:
http://www.holytaco.com/25-people-horrible-fake-tans/ :D
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hahaha, oempa-loempa effect!!